Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Älskade farmor

Av linduz - 14 augusti 2012 14:40


Tydligen hade farmor börjat bli piggare i helgen, så hon hade ätit lite & tagit mot medicinen som hon hade nekat till i fem dagar innan.

Idag kommer hon hem till sig, vilket kommer bli stort problem för henne. Hon har fått Afasi, så nu kan hon inte uttrycka sig helt (det har hon inte kunnat gjort i två veckor) & ta hand om sig själv. Hon bor på ett service hem, & där klarar brukarna sig själva. Men nu måste personalen vara hos henne mer, & den tiden finns inte. För det är ju inte bara farmor som bor där...

Läkarern ville att farmor skulle gå bort hemma. Men nu vet ingen när hon kommer att göra det.

Så nu kommer hon hem & ska ligga som ett vårdpaket i sin säng & inte kunna prata ordentligt & kunna göra det hon vill...

Tack för det läkaren, känns inte så roligt.

Jag hoppas nu att farmor inte kommer leva så länge till, så hon inte ligger där & lider.


Så idag känner jag mig nere. :(


Älskade farmor, 92 år, 93 i höst. Hon har levt ett långt & bra liv. Miste sin make på 80 talet, fick tre barn, jobbat inom vården, gifte sig med bonde, sen levde de på en bondgård med mycket mark & djur.
Min far tog över gården efter de, & nu har min storebror tagit över efter far.


Älskade farmor.   


 
 
Olivia - Ung mamma till Ted

Olivia - Ung mamma till Ted

15 augusti 2012 00:37

Usch. Livet är bra kämpigt ibland!! :/ <3

http://Oliviaisabell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards