Alla inlägg under mars 2013

Av linduz - 28 mars 2013 12:18

... eller så stannar jag hemma med alla andra häxor i Påsk. Känns tryggast. ;-) Den där bag in boxen kommer ändå behövas fyllas på Påskaftonen & då är Systemet stängt. ;-)

Nä då jag skojar.


Jag vet inte vad som sker i Påsk, har blivit bjuden till mina föräldrar på lite Påskgemenskap, får se om jag kan deltaga eller om jag får jobba.

Ska jobba i kväll iaf så det känns bra, nu har magen vilat & jag har inte kännt av någon elak värk. :) Peppar peppar tar i trä.


Jag vill önska er mina fina läsare en fin Glad Påsk! :) Ta hand om er där ute. & spar lite godis till barnen... ;-)

Ta det lungt i Blåkulla om du far dit. ;-)


 









Av linduz - 27 mars 2013 16:56

Tänk vad bra jag kan ha det!


Idag har jag klippt av mig hår, skrivit under för ett vikariat & stor handlat! =)


Jo, nu är jag kort klippt, vilket är skönt. :)


Ja, det är sant jag har skrivit under för ett vikariat! Rekryteringen ringde mig på f.m, & erbjöd mig ett vikariat på 100 %. :) Jag frågade vart är, sen tackade jag ja! Det är ett kort vick, det är på 21 dagar, men jag tog det för det är på 100 %. Enligt assistenten kan det bli förlängt, men det visar sig. Vågar inte hoppas på något. Ska jobba på samma ställe som jag timvickar på så det blir bra. :)

Hoppas jag ska trivas bara.


Nej, nu ska jag springa till tvättstugan.


Ville bara berätta lite nya & bra nyheter! :)












Av linduz - 26 mars 2013 22:52

Här är allt bra, förutom att jag har magkatarrs känsla då & då. Förstår inte helt varför... eller?!

Tycker att jag mår bra, eller kan en Magkatarr bero på annat? jag stressar inte på jobbet, det tjänar man inget på. Effektivitet tycker jag om. :)


Har fått sagt i från jobb i flera gånger sen i fredags för min mage. Ogillar att tacka nej till jobb, men vad ska jag göra när jag har så ont så jag ligger i fosterställning & gråter.

I natt/i morse, fick jag en varm arm runt magen som värmde. Det var så skönt & ha en annan människas arm runt mig. Ville inte att mysstunden skulle ta slut, men vad göra när den andre skulle jobba. Tack för det Mr. S. :)


Har tagit promenader för att testa om magen blir bättre... men nej. :( Hoppas jag slipper värk på torsdag (ska jobba då). Som skrivet i förra inlägget så är mitt magproblem en droppe i havet mot en som har cancer.

Nicole är inte min vän, jag skrev det namnet för sätta ett namn liksom. Jag skrev kanske lite oklart.


I morgon ska jag klippa av mig tre kilo hår (ja, det känns som det för mitt hår är så tjockt). Underbar känsla efteråt! =) Eller vad säger du Lena?

Efter frisör besöket ska jag & en kär vän ta en lunch. Vi bor i samma by, & vi jobbar i samma stad, men vi har liksom aldrig tid & ses. I morgon hade hon något tjänsteärende här i byn så då ska vi passa på & luncha. :)

Efter lunchen ska jag handla mat med mor. :) Härligt & fylla på kyl & frys igen. :)


Har inte hänt så mycket mer än så här.


Jo, glömde en grej! jag har blivit med Semestervikariat!! =) & det bästa är att jag ska jobba på samma avdelning som förra året! JIPPI!! =) För dig som inte vet så jobbar jag inom vård och omsorg som timvikarie & jobbar med dementa. Blev glad för jag trivdes så bra på "min" avdelning med mina kollegor & mina brukare.


Nä, nu ska jag krypa ner i sängen med en bra bok, för se hur länge jag läser för jag är grymt trött.


Ha det fint!











Av linduz - 23 mars 2013 10:53

Tjo hej fina du. :)

Här är det bra, har dock blivit mer förkyld, men men sånt är livet. Det är inte synd om mig.

Det är synd om Nicole (påhittat namn) som ligger & kämpar mot sin aggressiva cancer på ett sjukhus i vårt land. Jo så är det, säger inte detta rakt till dig, säger detta till alla i vårt land.

Tänk efter tre gånger innan du klagar på din "lättare" sjukdom, för det finns folk som har precis fått ett negativt besked & hen har kanske sex månader kvar att leva.


Har jag sagt att jag älskar mitt jobb?! inte?! Jo, jag gör det, för några år sedan tyckte jag att det var påfrestande & jobba med dementa. Men nu tycker jag om att jobba med dementa. Beror på var man jobbar & med vilka. Igår fick jag många goa skratt (ja inte bara i går).

Idag är jag ledig, i morgon vet jag inte. Är iaf tillgänglig för jobb.


& så har jag betalt in för att gå på en rolig fest i april! Det är en vän & hennes fyra vänner som har skapat en fest för halva byn. & de har ett tema. Kom som du såg ut på 90 talet! :) Herregud vad roligt det ska bli!! =)

Inte för att jag har förändrat min klädstil så mycket, men visst har jag ändrat på något.


Det blir musikquiz & musik från 90 talet, gissa om jag blir glad. Älskade 90 talet! :)


Säger bara; Baywatch, Nile City, Kizz, Leif Loket Olsson, När vi tog brons för Fotbolls VM, Spice Girls, Bill Clinton, Turtles, JAS gripen som störtade, Dr. Alban, Pernilla Wiberg, Ronny & Ragge, Carola, Grönsaks dipp, Magväskan, Nirvans Nevermind album med den simmande bebisen, Foppas fina mål i hockeymatch 1994.

Ja du, det finns många fler minnen.


Vad kommer du mest i håg från 1990 talet?!


Nä, ha en fin lördag! & ta hand om dig & dina kära.















Av linduz - 19 mars 2013 17:15

Hej mina fina bloggläsare! Ja, det gäller även Dig! ;-)


Här är allt fint, jag mår bra. Ja, jag gör det, det är sant. Skulle jag ljuga för en halv miljon läsare?! ;-) tjihi... ;-) Nä, jag har inte en halv miljon läsare kanske tjugo.


Vad har jag gjort sen i torsdags (då det sista inlägget skrevs). Jag har varit långledig, det behövdes för mig kände jag.

I fredags fyllde min andra Guldklimp åtta år. Redan åtta år tänkte jag, är det redan åtta ÅR... herregud. Hon föddes ju nyss tyckte jag. Hon firades i lördags av oss i familjen. Hon hade nog en bra "firar dag", hon hade massor av besök. Kusinerna från Sthlm kom med, ja deras pappa med. :) 


Kändes bra för Fasterhjärtat & få se mina Guldklimpar. De två yngsta såg ut som två frågetecken när de såg mig & deras farmor komma i lördags.

Kom hem lite på kvällskvisten, åt hos mor. Sen (premiär) cyklade jag till en vän & hennes familj. Kändes lite konstigt & cykla. Det var mest isfritt efter vägen så det kändes fint när jag cyklade hemmåt runt 23.00 :)

I söndags tog jag en rejäl sovmorgon. Vågar inte ens säga när jag klev upp... nej, jag tänker inte ens ge er en ledtråd. Ha ha.


Efter ett tag åkte jag & mor till storebrorsan. Där var alla mina Guldklimpar & de var lika glada & se oss. Brorsan från Sthlm & far åkte på Älgjaktsmöte, tog hand om de yngsta Guldklimparna då. Den yngste ville bara ha hjälp av mig (fråga inte mig varför) han har alltid (ja inte alltid men näst intill) ratat mig innan. Men då dög jag för honom i någon timme. Jag fick inte gå utan honom, jag fick inte ha ner honom på golvet, skulle bära honom, fick inte lämna honom till någon annan. Skulle mata & byta blöja. Tillslut fick farmor mata honom. Men allt annat skulle Faster göra.

Kändes konstigt eftersom han har ratat mig lite. Han var så trött med, han ville bara hänga & krama mig. Kändes så härligt & gosigt! :)   


Kom hem på kvällen, hann inte göra så mycket än att titta på tv & sen sova.


Igår skulle jag jobba fem timmar (08.00 - 13.00) men fick jobba delad tur. Så jag kom hem 22.30 i går kväll. Då var jag rätt mör i kropp & i huvud. Så jag stupade i sängen & sova som en stock till klockan halv 5 i morse. Klev upp 05.10 Idag jobbade jag fem timmar. Sen har jag fler bokade jobbpass, väntar på att jag ska få jobba söndag med, men det visar sig.

På lördag kan jag inte jobba, för min moster fyller 60 år på fredag, & firandet ska vara på lördag. Då får jag träffa alla mina kusiner & deras barn på mors sida. Det är inte ofta som vi ses, sist vi sågs var i höstas när det var Alla Helgona helgen. Så gissa om det ska bli kul! :) Har tre kusiner på mors sida & två av de bor i närheten, den äldsta av de tre bor i Sthlm. & den äldsta har två söner, den mellersta har en dotter & den yngsta har två barn (en flicka & en pojke).


Nä nu ska jag gå & woka lite kyckling & grönsaker. Mums!! =)


Ha en fin lillfredag! :)










Av linduz - 14 mars 2013 21:53

Ja, jag vet det ekar här inne. Totalt!


Har jobbat i veckan, & har haft annat för mig. & sen har jag inte haft så intressanta saker & berätta om (tyvärr).

Eller jo, en liten rolig grej. Jag & mor var in till grannstaden (den med en egen öl & leverpastej). Vi var in på Bokhandeln. Hittade en present till min andra Guldklimp & två böcker till. De har legat här bredvid datorn hela veckan för jag ska ha skirvit ett inlägg om de här. & gissa vad jag har tänkt på när jag ser de...


Nu ska jag (äntligen) skriva det inlägget.

Jag köpte Kajsa Ingemarssons "Någonstans inom oss". Fick syn på den när jag var på det där Leklandet för en & halv vecka sen. & då ville jag köpa den för jag har Kajsas alla samtliga böcker sen tidigare. :) Kan rekomendera hennes böcker!

& så köpte jag Anders Tengners bok som han skrev 2011. Boken heter "Access all areas". I boken får man läsa olika intervjuer som han har gjort med olika rockband i världen. Bla. Kiss, Deep Purple, Metallica. Guns N' Roses, Iron Maiden, W.A.S.P, Ozzy & fler band.

Tror den boken kan vara rolig & intressann! :)


Annars är allt bra här & med mig. Ska rusa ner till tvättstugan. :/ Men ändå är det lite roligt & tvätta, p.g.a man får fina & rena kläder. :)


Har helg nu, har ledig helg i helgen, jag måste väll få ha helg jag med. ;) I morgon ska jag på möte på A.F & sen ska jag  e.v till en vän & hennes familj. I morgon fyller min andra Guldklimp åtta år med. Men henne ska jag fira på lördag. :)


Ha det fint!










Av linduz - 9 mars 2013 15:27

Men annars är allt bättre här. :) Kaiko heten beror på att jag är inte van & jobba natt, men det var roligt. Det är något som jag vill göra om. :)


Det är kanske min grej med, för jag är en kvälls - & natt människa. Det var en lugn natt, så det var skönt. :)


Annars mår jag bättre med, var utan jobba i tre dagar för jag ville kurera mig. Vilket hjälpte! :) Bara att hoppas att jag inte blir värre. Ska jobba i morgon med, så det visar sig hur det går.


Nä nu ska jag ta tag i kragen & ta mig en promenad, sen blir handling av ngt gott som jag kan äta senare.

Solen lyser med sin närvaro ute så gissa varför jag har bråttom ut. ;-)


Just ja, i kväll är det tydligen final av det där som har gått på Svt varje lördag nu i su veckor typ... Melodifestivalen. Får se om jag tittar, har bara sett en hel deltävling i år. Så jag vet knappt vilka som tävlar i kväll & hur de är. Ralf vet jag om att han är med, & det är rätt tycker jag! Sen kan jag disskutera om han skulle ha vart med överhuvudtaget.


Ha det fint! Ut i solen om den finns hos dig!   








Av linduz - 5 mars 2013 11:56

Nu förstår jag vad folk menar när de har jobbat med Ipren i kroppen. :( Det va ingen höjdare direkt, det kändes bra men jobbigt. Under fem timmar va det kämpigt, kändes som jag hade feber.   


Kom hem helt slut i kropp & huvud, har sjukanmält mig för idag, i morgon & torsdag. För jag måste krya på mig. Ska jobba i helgen som kommer.

Ska jobba natt, har gjort det förut, men det var för nio år sen. :/ Så det blir nervöst. Men det ska väll gå det med. Har sällskap med en till. Då för nio år sen då jobbade jag ensam.


Idag känns det likadant, fast "febern" är inte kvar. Nu vet jag ju inte om jag hade feber igår, men kroppen var varm & kall samtidigt.

Har stoppat i mig apelsiner & mango nu, så nu finns det C-vitaminer i kroppen. Ska ta & kolla på Annorlunda familj på playen, sen ska jag lägga mig & läsa.


Fick hem två nya böcker idag på posten, brevbäraren ringde på & jag hade inga byxor på mig. Tvungen & leta på byxor, sen öppnade jag. Han & jag känner varandra sen förut, han frågade mig om han väckte mig... ha ha. Nä, men jag hade inga byxor på mig sa jag. Det kan va bra & ha det sa han då. :) Jag ser kanske nyvaken ut. Inte vet jag. ;-)   


De böckerna som kom idag heter "Vecka 36" & "Istället för dig" de är skrivna av Sofie Sarenbrant. Läser hennes nyaste just nu "Vila i frid". Kan rekomendera hennes böcker, ja iaf "Vila i frid".

Köpte Sharon Osbournes självbiografi på Akademibokhandeln i söndags. & igår köpte jag "Jag kommer sen..." en sann historia om diskoteksbranden i Göteborg, 1998. En föräldrer har berättat med egna ord om allt. Eva Wiklund har skrivit boken.   


Nä, dags att vila.

Ha en bra tisdag.      


Skapa flashcards