Alla inlägg under juli 2012

Av linduz - 31 juli 2012 22:00

Hallå!!


Jag har en rubrik det står "Följ bloggen", under den finns det två länkar, klicka på "Bloglovin! Snälla!!   


 

Av linduz - 31 juli 2012 21:38

Var till farmor idag efter jobbet, mötte upp min ena faster utanför.

Hon förvarnade mig att farmor kommer inte att känna igen mig, jag var förberedd på det.   


Farmor var piggare & postivare idag, hon kunde säga få meningar, men sa mest "jaha". Jag frågade om hon kände igen mig, "ja" sa hon, men jag såg på henne att hon inte kunde placera mig. Tio minuter senare visste hon inte vem jag var. Vi fick ur henne att far hade varit där på f.m, det stämmer. Fast hon sa att han var där & röstade.

Idag var undertrycket bättre, men det låg över 100 när vi kom.

Proverna visar inte att det är en Stroke, så de vet inte helt säkert vad det är.   


Som vanligt när det händer något allvarligt i min släkt så får jag ringa & informera anhöriga... Blev bra arg på far igår, han satt brevid hans sambo, men det var hon som ringde... Min ena bror fick veta allt genom Instagram... Storebrorsan fick veta det idag av mig på f.m & syrran fick veta det genom min blogg, & då hade jag ändå träffat syrrans mor igår kväll, men hon hade inte sagt något...

Har sån lust & ringa upp far & skälla ut honom, fick veta av ena brorsan en annan grej igår vad som har hänt.


SUCK... VARFÖR??? Far är feg för att ringa, men hur ska jag veta allt om han inte ringer... & han får skylla sig själv om vi blir arga nu på honom, för om han hade ringt till alla barnen (den yngsta brorsan fick veta det på en gång eftersom han bor vid far) så hade vi inte blivit arga & irriterade.  


Orkar inte just nu & ödsla tid på honom, nu ska jag försöka koppla bort jobb & allt det jobbiga.

Är nu ledig i två dagar, i morgon kommer Guldklimp nr. 1 & Guldklimp nr. 2, har inte träffat de på jättelänge. Sen får jag även träffa Guldklimp nr. 3 & Guldklimp nr. 4. Samt brorsan (han som bor i Sthlm) & hans sambo.

Mitt   kommer att vara helt läkt i morgon!


Nu ska jag titta film!

Tjipp tjipp


Av linduz - 30 juli 2012 21:46

Fick ett tråkigt besked nu i kväll. Min fars sambo ringde mig & sa att farmor har fått åkt in till grannstadens lasarett.

För hon hade troligtvis fått en Stroke natten till idag el. i morse. När personalen kom till henne i morse, så fick hon bara fram enstaka ord & upprepade sig. Så de skickade henne med ambulans, sen fick min ena faster & hennes sambo åka in. Proverna visade inga tecken på en Stroke, men de misstänker.

Hon hade 200 i undertryck, när en normal människa har 80... de tog blodtrycket på henne nu i kväll då hade hon blivit arg, så de var tvungna & vara två personal.   


Hon känner inte igen folk, hon visste inte vilka mina fastrar är. Men vad kan man begära för en dam på 92 år?!  Ska besöka henne i morgon e.m efter jobbet. Min ena faster kommer också då.


Stackars lilla farmor, andra stroken för henne.   


 

Av linduz - 29 juli 2012 22:14

Idag tog jag tåget mot ena grannstaden. Mötte upp min vän vid ett torg där, sen gick vi på stan, mötte upp hennes äldsta barn & sambo. Åt lunch på Jensens Böfhus, åt kyckling. :) Var kalasgott!

Efter lunchen så gick jag & vännen & gjorde stan. Shoppade toppar & byxor. Köpte nya kläder som jag ska ha på Klassåterträffen! :) Kan ju inte komma på återträffen som jag var klädd i 9:an... jeans & tröja...

Nu kommer jag ha trekvarts jeans (mörkblåa) & en svart top. :)

Ha det trevligt, vädret var bra, lagom varmt. :)


Mötte upp äldsta barnet & sambon igen, de hade varit & lekt lite. :)

Vi åkte till ett ställe som är lite typiskt för stan, en Svamp ja det är ingen riktig svamp, utan det är ett vattentorn som ser ut som svamp. Åkte hissen upp, fikade, sen gick jag, äldsta barnet & sambon ut för att kika på utsikten. :)

Kika in här för mer info. :)


Kom hem nu i kväll, har haft en trevlig dag! :)

Av linduz - 29 juli 2012 21:50

Idag skulle mitt älskade kusinbarn blivit 24 år. :( Men som du kanske vet så får han fira sin födelsedag någon annan stans i nagijala än hos sin familj.

Vi som kände honom får inte gå hem till han & ge han paket, nej vi får gå till en sten i Asklunden & ge han blommor & tända ett ljus.

Jag har inte kunnat gått till honom idag, men ska göra det i morgon.


Han har många grattis hälsningar på f.b, han var en älskad person som är mycket saknad.   

Han är mitt äldsta kusinbarn, det var han som kom först & jag kommer i håg hur jag var nyfiken. Var hem till min kusin & hälsade på. Höll honom & hjälpte till.

Han föddes med gomspalt, det gjorde jag med, men kusinbarnets syntes på överläppen. Kommer i håg att jag tyckte det såg otäckt ut. (Min gomspalt var nere i mjuka gommen, så den syntes inte). Kusinbarnet var mycket på sjukhuset pga gomspalten. Jag tyckte synd om honom, för jag fick göra många operationer jag med.

När han äntligen blev klar för det så fick han ett bra liv.

Han gick klart skolan, fick jobb. Hade nyss tagit studenten, så kom det trista beskedet...

Sen hösten 2007, fick han beskedet att han hade Leukemicancer... sen fick han göra många sjukhusvistelser. Sen blev han frisk från den, men sen omsjuknade han igen. & cancern kom igen, tyvärr fanns det inget & göra...


När han gick bort så sörjde/sörjer nog halva byn honom, för han hade grymt många vänner.

När man kommer till hans plats, så är det alltid ngn blomma, eller ljus där.   


Grattis älskade Hane på din dag!


     

Av linduz - 29 juli 2012 21:39

I fredags fyllde storebrorsan år.


Fick veta i torsdags att han skulle ha fest. :)

Mycket riktigt så blev det fest, inte för att han fyllde jämt. Utan för han ville. :) Fick god mat, dryck & hade det trevligt.

Mycket dans & sjungande. :)


Storebrorsan är en lugn person, som inte brusar upp för något. Arg kan han bli, men det är allt för sällan. Han var nog en överbeskyddande bror för mig när vi var yngre, men han ville inte säga. Han "varnade" mig för folk här i byn, för han visste lite mer än mig. Men han sa aldrig ngt dumt el. gjorde ngt dumt.

Han ställer inte till bråk, han är ute för att ha det kul. :)

Han är en person som kan & vet mycket, så jag säger vad hade jag gjort utan honom?


Han har två fina barn, bor i vårt barndomshem med sina barn nu. :) 

Jobbar mycket, men så är det när man har eget företag. 


Han är nog världens bästa storebror, han har fyra yngre syskon, & han tar hand om oss alla väl.


 


Grattis brorsan i efterskott.



Av linduz - 25 juli 2012 09:43


Här skulle jag vilja vara idag. Men det går inte, ska åka & jobba om ett tag. Kommer hem i kväll.


Njut nu av värmen, den som klagar ska jag hytta finger till! ;-)


Ha en fin dag!

Kram 

Av linduz - 24 juli 2012 19:27

Jo så att sördu. Här är jag igen, det verkar som att folk har missat mina inlägg?! Får knappt inga kommentarer, fast jag har kommenterat hos folk. :/ Tack för du läser min blogg Cecilia Å's mor, lite roligt att du följer mig. :)


Det verkar som att läsarna har inte hittat hit än.


Idag har jag varit ledig (eller är), min ena kusin (på mors sida) kom hit till byn & vi hängde i lekaparken för hon hade sina barn med sig. :) Tror det blev en bra stund för barnen, de sprang runt & lekte med massa olika saker.

Åkte linbana, gungade, klättrade, lekte Sjökapten, åkte rutchkana & så fikade vi.


I morgon är det jobb igen, kvälls tur på nio timmar, känns bra! Tänka vad katchiiing det blir på kontot i aug.=)

Jobbar med en bra kollega (eller ja alla är bra kollegor). :)


Idag fyller min/mina vänners barn 3 år, ska e.v till de i helgen & fira barnet! Tänkte om jag skulle möta upp vännen på stan & för att strosa runt. :) Hoppas på fint väder. :)


Nej, nu ska jag ta & lugna ner mig ett par kilon. ;)


Ha det fint!


Ovido - Quiz & Flashcards