Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av linduz - 23 augusti 2012 20:09

Förlåt om jag inte uppdaterar varje dag, känner att jag orkar inte. Du kanske undrar varje dag hur jag mår, på den frågan kan jag säga: det känns tomt. Kan inte beskriva känslan, är tomt.

Ställ frågan om någon vecka el. om några veckor. Det kommer nog kännas tomt & obeskrivligt fram till begravningen. :-( & när den blir vet jag inte.

Annonsen kommer förmodligen ut nästa vecka, då får jag veta. Orkar inte ringa & ta reda på det nu.

Det största bekymret är: Vad ska jag ha på mig för kläder på begravningen.

Det jag tror nu är ändå ljus klädsel för farmor var en positiv & glad människa. Men jag får se, ska höra lite med folk vad de har för tankar.


Idag var det ett riktigt skumt väder, strålande sol med hög värme. Sen en timme senare mulet, regn & åska! & den sista knallen var så stark så hela byn skakades om. Den måste ha slagit ner i närheten, jag stod & tittade ut fick se blixten, sen kom mullret (eller jag menade knallen) direkt efter... Fick huvudvärk, sen har det regnat i flera timmar.

Tror det var farmor som orskade vädret kanske, en sista hälsning liksom så byn skulle få veta att hon har kommit till Nangijala. ;-)

Eller inte.

Jag tror inte att hon har kommit till farfar & kusinbarnet i himlen. Det gör hon senare, just nu är hon på Bårhuset, efter begravningen & ett tag senare, då är hon hos farfar & kusinbarnet.


(Om du undrar om mitt kusinbarn, ja han finns inte bland oss andra längre. Han förlorade kampen mot sin Cancer i höstas, han kämpade mot den i 4 ½ år drygt. Mer om det kan du läsa om i min gamla blogg. Skrev om det under en tid i sept. - okt. förra året. Det var en tung höst, tre dödsfall i min närhet under 1 ½ månad).


Nä, jag ska förbereda lite med mys. En av mina favoritfilmer kommer på 7:an klockan 21.00, P.S I Love you. Fick se det när jag kollade tv tablån tidigare idag. :) Hade den inte kommit, så hade jag haft en trist kväll. Torsdagar har alltid varit en trist kväll. 


Ha det fint.


  Det här är min älskade farmor.   Kortet är taget i juni i år.

1919 11 14 - 2012 08 18.





Ovido - Quiz & Flashcards