Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Sviterna från helgen...

Av linduz - 29 april 2014 20:25

Oj oj det var inte bra att roa sig. Igår kände jag av halsvärk & mer snuva. & så mer hosta. Nä jag skulle inte ut & roa mig tydligen. 

Men det var så roligt ju. 

Ett lokalt band från hembyn hade spelning på hembyns populäraste pizzeria. De firade Tio års jubileum. De spelade som vanligt bra! 


En kille kom fram till mig där inne & sa "Jaha så du törs lämna ölen så där". "Ja, alltså jag har koll" sa jag. 

Kände inte igen killen, stoppade ner plånboken i väskan. Tog ölen & tittade på killen, fan det var min egen storebrorsa!! Ha ha ha. 

Gick fram till honom & sa att jag kände inte igen honom pga han var rakad... ha ha. 

Han var där med sina grannar. Frun var här i stan. 


Bandet hade sålt slut på biljetterna, halva hembyn var där + en hel del till. Träffade folk som jag brukar inte se. Kul!! =)

Tyvärr blev det bråk utanför, men jag struntade i det & gick hem till mor. Det var på tal om efterfest, men det blev ingen, iaf inte för min del. & det var väll tur. 


Vaknade frammåt morgonen, såg att jag hade fått mess av killen som jag var K.K med, jag svarade inte på messet förrän på kvällen. Det är flertal gånger som jag har fått väntat på svar av honom. Skrev att jag ville inte ses. För det känns inte bra. Skrev ett långt svar, efter en stund fick jag svar. 

Idag när jag var på g från Tandläkaren så såg jag hans bil på byn (ja jag går hos tandläkaren i hembyn) gick fram & pratade lite med honom. 


Fick flera nyheter om att det hade varit skottlossning i Sthlms området på södra sidan, på en krog. Läskigt! 


Det var underbart fint väder med, satt på morsans balkong & njöt av årets första Rosévin. :) Passade på att träffa min gamla granne tilllika vän. Det var länge sen. Det var så roligt & sitta hos henne & prata om allt. Precis som vi gjorde förut. 


På lördags e.m gick jag hem till andra vänner, vi pratade mycket med.


På lördags f.m åkte jag & mor in hit till stan & handlade mat. Jag passade på & köpa jord till alla balkongblommor & en Solstol. :) 

Det var marknad med i hembyn, så markands stånd & mer än halva byn var ute. Tivoli på torget så där var alla barn. Jag köpte varor från min brors kompis, hans familj åker & säljer på marknader. Jag köpte en Vildsvinskorv & en Tomatost. :) 


Jag hade en ledig helg, vilket var välbehövligt, har jobbat alla andra helger i april. Så jag kände att jag behövde ledigt, så jag tog ut ledighet igår & idag. Hade gjort mig arbetslös igårdagen tidigare pga jag skulle egentligen till Tandläkaren då, men fick flytta tiden till idag. Så jag var arbetslös igår & idag, & det har varit underbart & vara ledig i flera dagar. Jag har kännt en längre tid av att jag behöver vila. 

Nu ska jag jobba i fem dagar. 

Sen kliver jag på det nya vikariatet! :) Jobbar fyra dagar sen är jag ledig i fyra dagar. :) Lyx schema har jag! :) Iaf denna schemaperiod, får se nästa. 


Nä, nu har jag dravvlat på igen. ;-)


Nu blir det att se på TV.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards