Alla inlägg under november 2012

Av linduz - 26 november 2012 14:55

Tjo.


Hur var din helg? gjorde du något kul?

Här är allt bra. Min helg svischade förbi som vanligt.


Fredagen jobbade jag, ja jag räknar att fredagen är helg ja inte hela dagen, utan på kvällen. Lördagen var jag till mor, Guldklimparna nummer Ett & två var där, bus & spring hade de i benen.

Sen blev jag hämtad av en vän, för hon skulle visa heminredningspartys saker. & hon skulle visa allt hos en vän till mig som bor längre bort. & vännen hittade inte vägen dit. Så jag var kartläsare. ;-)

Unnade mig lite saker på partyt, en bricka med tillhörande fyra ljusstakar i olika färger. :-) Det var nedsatt pris denna månad på de med, så jag passade på. :-)

På kvällen var jag på kalas hos vänner kom hem skapligt, skulle jobba igår.


Igår jobbade jag hela e.m & kvällen. Kom hem runt 21.30, det vara bra att gå & sova princip skulle upp 05.15 i morse. Så nu är jag sådär trött så jag orkar inte ens bry mig om något.

Gick fort hem från bussen nu när jag kom hem, småregn & blåsigt... Sånt där äckligt väder. Tyvärr måste jag ut igen, men men sånt är livet.


Appråpå rubriken så menar jag med den, att min fritid är borta nu. Känns det som, jag kommer att jobba alla helger utom en i december månad. Jajja, men men jag är kalaslycklig att jag har jobb nu!! =) Tänk vad kontot kommer att fyllas på i januari. Den summan behöver jag i februari månad för jag vet ju inte om jag får fortsätta jobba eller inte. Träffade den som jag vikarierar för idag, vi pratade lite. Hen vet inte hur det blir & vad hen vill efter den bestämmande tiden.


Nä, nu ska jag ta & avsluta. & ta en till kopp kaffe. Tror inte att koffinet biter på mig för jag känner ingen pigghet. Bara lite magvärk... ja jag vet det är mindre klokt... men kaffe är ju sååå gott.


Tjipp tjipp.

Av linduz - 23 november 2012 11:46

Idag mår jag bra! =)

Eller det har jag gjort mer el. mindre sen jag fick den stora nyheten förra veckan. Tänk att det negativa kan falla av en mer & mer när en positiv sak kommer in i livet. Visst är det fantastiskt?! jag tycker det iaf.

Idag skiner solen med, lovely! Igår var jag på dejt. Ja, med en vän, en hon. Vi hade inte setts på ett tag, först tog vi en promenad med hennes hund, sen tog vi en fika. :-)

På kvällen var jag på Tjejkväll på byn, affärerna hade långöppet, till kl. 21.00 Sa till de som jag gick med att jag kände mig busig för jag var inne på Konsum efter 20.00 (deras ordienarie stängningstid).

Jga köpte inte så mycket, det var lite nedsatta priser. Var in på biblioteket vi gick en Tipspromenad, får se om jag får telefonsamtal för då har jag vunnit. :-)

Var in på ICA & köpte lösgodis, de hade halva priset. Hittade lite ljus på Konsum för 10 :-, plus siffror som jag ska sätta på Adventsljusen. :-)


Kom lagom hem till Hela Sverige bakar! Tycker att rätt person vann! :-)

Men innan jag kom hem, så höll jag på bli påkörd av en jäkla (ursäkta svordomen) idiot!! Hen såg mig när jag gick över gatan, men fortsatte körde med en högre hastighet! Såg vilken bil det var, hann inte se reg. skylten så bra. Men svor för mig själv! Jag har reflexer, så den borde ha sett mig!

Hoppas den kommer igen så ska jag kolla in vem det är!


Ska jobba i eftermiddag, slutar 20.00, så jag hinner se lite av X-factor i kväll med. :-)

I morgon är jag ledig, egentligen skulle jag jobba, men när jag fick vicket så frågade assistenten om det var ngt datum jag absolut inte kunde jobba & då sa jag den 24:e, antingen skulle jag försöka byta el. bli ledig. Så jag blev ledig, men då förlorade jag de timmarna, men det gjorde mig inget. För jag hade lovat mina vänner att komma. Min vän ska ha Inredningsparty hos sig, & hon bor längre bort & min vän som ska hålla i partyt hittar inte dit, så jag ska förlja med & vara med. Jobbar söndag, men det gör mig inget. :-)


Längtar tills på tisdag, då ska jag äntligen till IKEA, detta varuhus som jag & mor ska till byggdes förra året, & jag har inte varit där än. Två våningar är det med. :-)


Ha det fint i helgen.

Tjipp tjipp.

Av linduz - 21 november 2012 19:17

Tjo!


Här är jag igen. Jag lever & frodas. Fast en liten förkylningen har börjat rota fast sig i mig, inget allvarligt, men störande nog. Ja du får ha överseende med att blogginläggen kan komma mer sällan nu, eller så kommer de tätare. ;-)


Annars är allt bra, är bara så trött efter att kommit hem igår var jag supet trött, men det är jag alltid på tisdagar.

Idag gick jag upp 05.15, började jobba 07,30, slutade tidigt, men hade möte med jobbet sen, så jag kom hem efter 16.00 idag. Gick då till farmors väninna, vad hon blev glad. :-) Hade inte förvarnat henne innan, tänkte att hon behövde ha ett besök. Så hon fick veta läget.


Idag fick jag en sån där känsla av ångest. Fy f*n vad jag va dum som inte tog körkortet då för 14 år sedan, då hade jag inte de där dumma tankarna & ångesten om hur jag skulle komma in & hem på helgerna när jag ska jobba.

Nu får jag ragga sovplatser hos bekanta & vänner för att kunna jobba. Känns så surt.

Men men jag ångrar mycket som jag har borde ha gjort. & jag kan inte gå runt & ha den ångesten jämt. Men fick den nu för jag fick Vikariatet.


I morgon är jag ledig, ska ta en välförtjän sovmorgon, sen ska jag träffa en vän. :) & på kvällen ska jag på Tjejkväll på byn i deras butker. :-)


Nä, ska ta & göra lite nytta nu, ville bara ge dig ett inlägg.

Hoppas du har det bra.


Med vänliga hälsningar

Linduz.   

Av linduz - 19 november 2012 09:06

Tjo!

Jo jag överlevde helgen. Lördagen gick utan att jag gjorde något speciellt. Eller jo, jag firade min mor som fyllde en dag förra veckan. På kvällen var jag hem till vänner, vi myste & kollade på "Så mycket bättre".   


Söndagen var jag barnvakt till Gudsonen & hans syster. Vi var & kollade på Innebandy match, min äldsta Guldklimp spelade samt Gudsonen & hans systers kusin. Fast kusinen var med i motståndare laget. 4- 4 blev det, kanske var bra så lagen slapp åka hem med sura miner.

Var barnvakt till e.m, sen gick jag på en till match med Innebandy. Yngsta brorsan spelade, de vann med 11 - 2 el. 3.


Sen tog jag mig hem, & tänkte vad skönt med sovmorgon till 08.00, men tji fick jag. Vaknade typ 05.50 & kunde inte somna om på någon timme. Men gick upp strax efter 08.00 Egentligen skulle jag ha jobbat nu, men bytte med en kollega.

Nä nu ska jag ta & äta frullebulle. Sen får jag se om jag får dejta en vän som jag saknar.   


Ha en fin måndag!

Av linduz - 16 november 2012 23:53

Ja jo jag har lyckorus än i huvudet & kroppen. Det känns så himla roligt att kunna få ett kortare vikariat på så kort tid. & särskilt när man får veta att jag är vald av mina nuvarande kollegor.   


Tack för din kommentar, Fia. Tack säger jag med.   


Idag har jag inte gjort så mycket, eller jo har plockat & donat & städat. Så nu känns det härligt att kunna gå runt med fina golv.   

Har inga planer för morgondagen, får se hur vädret blir med, blir det bra väder så blir det en promenad. Söndag är fullbokad. Äldsta Guldklimpen har Innebandymatch, likaså yngsta brorsan. & jag ska vara barnvakt till Gudsonen & hans syster. Damerna har Innebandymatch med, så det visar sig om det blir en hel dag i Sporthallen. 


Nä, ska ta & gå & sova & slå igen mina brun/gröna.

Ha en fin helg alla Fruktälskare & övriga.   

Av linduz - 15 november 2012 17:14

Äsch det struntar jag i, jag skriver ändå.   


Vill bara berätta att det har gått bra & jobba dessa två dagar nu (igår & idag). Nu är jag långledig till måndag.   Kom i håg vissa rutiner, så det kändes bra. & snart får jag delegering med.   


& nu har jag gjort rätt för mig på en gång, var in på A.F & berättade om den nya situationen, vilket känns bra för då vet de med. & sen har jag bokat tid för fotografering... inte vilken fotografering som helst, utan för ID- kort för jobbet. Undra hur jag se ut då... he he.   


Sen har jag även bokat klipptid med! Lovely! det är hos samma frisör, fast det är hennes kollega som ska klippa mig nu, & nu har håret hunnit växa mer & det är två veckor kvar så då kan kanske jag få en ny frisyr.   


& så har jag hunnit köpt julklapp med idag. Egentligen har jag köpt klart nu, men tycker att yngsta brorsan ska få en till för det känns dumt & ge bara det jag har köpt. Sen ska mina Guldklimpar, Gudsonen & hans syster få en sak till.


Gudsonen fyller 9 år med snart. Hm, undra vad han ska få då. Förra året fick han "Presentkort" på ett Biobesök med mig. Vi har inte utnjyttat det än.


Nä nu ska jag sluta & dravvla. Men nu vet ni hur jag har det.


Kram


Av linduz - 14 november 2012 13:37

Kan inte egntligen inte beskriva mina känslor & tankar. Kan bara skriva att jag är lycklig inom mig & i huvudet.

Denna stora nyhet behövde jag verkligen, vad hade ni läsare gjort? ni hade kanske slutat & läst bloggen. Jag hoppas att jag kan nu förgylla er stund när ni läser.   


Har lite mjukstart på vikariatet, börjar 16.00 idag & i morgon jobbar jag dag & slutar tidigt. Sen är jag ledig i helgen. Får schemat i morgon så då visar sig hur framtiden ser ut.


Idag skulle min kära farmor fyllt 93 år. Har varit till kyrkogården & tänt ett ljus för henne. Tände även hos mormor & morfar.

Idag fyller min mor med, skulle gått till henne i kväll, men nu fick jag jobba. Så hon förstogd. En vän fyller med idag.


Fick ett fint sms av en vän igår, är tvungen & dela med mig det. Det fick mig & fälla lyckotårar.


"Ser på instagram att du har fått jobb. Grattis! Finns ingen annan som förtjänar det som du. Lyckliga brukare som får dig".


Alla som vet hur det gick med denna (skit) kommun med mig, så kan jag känna en liten revanch!! =)


Nä, dax & avsluta. Ha en fin e.m & kväll ni läsare.

Av linduz - 13 november 2012 15:32

För c:a 1 ½ timme sen ringde Rekryteringen, & erbjöd mig ett vikariat. =)

Vikariatet börjar i morgon & tar slut sista januari. =) Jag sa ja på en gång när de frågade mig. Det är på 75 %. Ja, jag ska jobba på samma ställe som i somras, ja samma avdelning med. =) Trivdes kalasbra där.

Hon som ringde berättade att de hade tomt på Laslistan. Så de frågade personalen på avdelningen, & de fick förslå en & då valde de mig. =)

Äntligen får jag jobba ordentligt!! =) Pratade med assistenten & hon frågade mig om jag hade ngt datum nu som jag vet att jag INTE kan jobba. Sa ett datum, självklart jobbade jag då. Men nu fixade hon så jag blir ledig då. Det var schysst gjort av henne tycker jag. Även om jag kommer att förlora den dagen & tiden, men det orkar jag inte bry mig om. För jag orkar inte hålla på & försöka byta med någon, försökte med det i somras & jag kunde inte byta.


Så nu visar det sig om jag får fira jul med jobbarkompisar & brukare än familjemedlemmar. ;)


Jag tyckte det var på tiden att ge ett positivt besked till er läsare. =)


 

Ovido - Quiz & Flashcards