Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Förlåt mig.

Av linduz - 23 april 2014 00:06

Hej, säger jag lite försiktigt. 


Ska börja med att jag har inte varit riktigt mig själv, det har hänt en grej. Inte med mig, men med en familjemedlem. Men nu är allt bättre. 

Om du är en nära vän som vill veta allt, så ger jag ut Gästlösenordet, för jag har skrivit under låsta inlägg om det som har hänt.


& nu kan jag säga något positivt!! 


Jag har gått på ett vikariat nu i två veckor snart, slutar i helgen. 

Idag fick jag papper att jag har fått ett till vikariat, & det gäller from i början av maj månad till mitten av juni. =) & då i mitten av juni kliver jag på mitt Semestervikariat som jag har till mitten av augusti. 


Underbart!!

 

Jag är trött i huvudet & i kroppen, har jobbat tre helger på raken, & i morgon jobbar jag min fjärde kväll på raken. Jag tycker om mitt jobb, tro inget annat, men ibland blir jag trött. Vem som helst blir ju trött, jag är ledig i helgen & jag tänkte om jag skulle göra lite roligt. Men det visar sig. Det är marknad i hembyn & ett lokalt band firar tio år som band & de firar med en spelning på ett "hak" i hembyn. Det skulle va kul & gå dit & kolla, men jag får se hur det blir.

 

I fredags fyllde min yngsta bror med, 21 år. Av mig fick han en Ketchup med smak av Chili, en skål & två matlådor. 

I lördags på Påskaftonen, jobbade jag först, sen åkte jag till hembyn, sen hem till far & hans sambo. 

Träffade mina bröder samt mina svägerskor & brorsbarn. Min vän var ändå ute i min Barndomsby så jag åkte med henne hem till mor. Hon undrade om mina brorssöner ville se på Afrikanska getter, det ville de. Det slutade med att alla gick (inte far & hans sambo). Så de fick lite lugn & ro. På vägen hem stannade vi syskon & svägerskor hos storebrorsan & hans familj. 

 

Så denna Påskhelg har jag hunnit träffat hela familjen & min äldsta vän (ja hon är yngre än mig men vi har kännt varandra närmare trettio år). & dessutom har det varit ett kalasfint väder!! 

 

Nä, nu ska jag inta sängen. Kuddarna skriker efter mig. 

 

Ha det fint!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Skapa flashcards