Alla inlägg under april 2014

Av linduz - 29 april 2014 20:25

Oj oj det var inte bra att roa sig. Igår kände jag av halsvärk & mer snuva. & så mer hosta. Nä jag skulle inte ut & roa mig tydligen. 

Men det var så roligt ju. 

Ett lokalt band från hembyn hade spelning på hembyns populäraste pizzeria. De firade Tio års jubileum. De spelade som vanligt bra! 


En kille kom fram till mig där inne & sa "Jaha så du törs lämna ölen så där". "Ja, alltså jag har koll" sa jag. 

Kände inte igen killen, stoppade ner plånboken i väskan. Tog ölen & tittade på killen, fan det var min egen storebrorsa!! Ha ha ha. 

Gick fram till honom & sa att jag kände inte igen honom pga han var rakad... ha ha. 

Han var där med sina grannar. Frun var här i stan. 


Bandet hade sålt slut på biljetterna, halva hembyn var där + en hel del till. Träffade folk som jag brukar inte se. Kul!! =)

Tyvärr blev det bråk utanför, men jag struntade i det & gick hem till mor. Det var på tal om efterfest, men det blev ingen, iaf inte för min del. & det var väll tur. 


Vaknade frammåt morgonen, såg att jag hade fått mess av killen som jag var K.K med, jag svarade inte på messet förrän på kvällen. Det är flertal gånger som jag har fått väntat på svar av honom. Skrev att jag ville inte ses. För det känns inte bra. Skrev ett långt svar, efter en stund fick jag svar. 

Idag när jag var på g från Tandläkaren så såg jag hans bil på byn (ja jag går hos tandläkaren i hembyn) gick fram & pratade lite med honom. 


Fick flera nyheter om att det hade varit skottlossning i Sthlms området på södra sidan, på en krog. Läskigt! 


Det var underbart fint väder med, satt på morsans balkong & njöt av årets första Rosévin. :) Passade på att träffa min gamla granne tilllika vän. Det var länge sen. Det var så roligt & sitta hos henne & prata om allt. Precis som vi gjorde förut. 


På lördags e.m gick jag hem till andra vänner, vi pratade mycket med.


På lördags f.m åkte jag & mor in hit till stan & handlade mat. Jag passade på & köpa jord till alla balkongblommor & en Solstol. :) 

Det var marknad med i hembyn, så markands stånd & mer än halva byn var ute. Tivoli på torget så där var alla barn. Jag köpte varor från min brors kompis, hans familj åker & säljer på marknader. Jag köpte en Vildsvinskorv & en Tomatost. :) 


Jag hade en ledig helg, vilket var välbehövligt, har jobbat alla andra helger i april. Så jag kände att jag behövde ledigt, så jag tog ut ledighet igår & idag. Hade gjort mig arbetslös igårdagen tidigare pga jag skulle egentligen till Tandläkaren då, men fick flytta tiden till idag. Så jag var arbetslös igår & idag, & det har varit underbart & vara ledig i flera dagar. Jag har kännt en längre tid av att jag behöver vila. 

Nu ska jag jobba i fem dagar. 

Sen kliver jag på det nya vikariatet! :) Jobbar fyra dagar sen är jag ledig i fyra dagar. :) Lyx schema har jag! :) Iaf denna schemaperiod, får se nästa. 


Nä, nu har jag dravvlat på igen. ;-)


Nu blir det att se på TV.

Av linduz - 29 april 2014 20:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linduz - 23 april 2014 00:06

Hej, säger jag lite försiktigt. 


Ska börja med att jag har inte varit riktigt mig själv, det har hänt en grej. Inte med mig, men med en familjemedlem. Men nu är allt bättre. 

Om du är en nära vän som vill veta allt, så ger jag ut Gästlösenordet, för jag har skrivit under låsta inlägg om det som har hänt.


& nu kan jag säga något positivt!! 


Jag har gått på ett vikariat nu i två veckor snart, slutar i helgen. 

Idag fick jag papper att jag har fått ett till vikariat, & det gäller from i början av maj månad till mitten av juni. =) & då i mitten av juni kliver jag på mitt Semestervikariat som jag har till mitten av augusti. 


Underbart!!

 

Jag är trött i huvudet & i kroppen, har jobbat tre helger på raken, & i morgon jobbar jag min fjärde kväll på raken. Jag tycker om mitt jobb, tro inget annat, men ibland blir jag trött. Vem som helst blir ju trött, jag är ledig i helgen & jag tänkte om jag skulle göra lite roligt. Men det visar sig. Det är marknad i hembyn & ett lokalt band firar tio år som band & de firar med en spelning på ett "hak" i hembyn. Det skulle va kul & gå dit & kolla, men jag får se hur det blir.

 

I fredags fyllde min yngsta bror med, 21 år. Av mig fick han en Ketchup med smak av Chili, en skål & två matlådor. 

I lördags på Påskaftonen, jobbade jag först, sen åkte jag till hembyn, sen hem till far & hans sambo. 

Träffade mina bröder samt mina svägerskor & brorsbarn. Min vän var ändå ute i min Barndomsby så jag åkte med henne hem till mor. Hon undrade om mina brorssöner ville se på Afrikanska getter, det ville de. Det slutade med att alla gick (inte far & hans sambo). Så de fick lite lugn & ro. På vägen hem stannade vi syskon & svägerskor hos storebrorsan & hans familj. 

 

Så denna Påskhelg har jag hunnit träffat hela familjen & min äldsta vän (ja hon är yngre än mig men vi har kännt varandra närmare trettio år). & dessutom har det varit ett kalasfint väder!! 

 

Nä, nu ska jag inta sängen. Kuddarna skriker efter mig. 

 

Ha det fint!

Av linduz - 22 april 2014 23:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linduz - 9 april 2014 23:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av linduz - 8 april 2014 00:03

Här har du en trött bloggerska, ska snart gå & sova. 


Allt är bra, men ändå inte. Är lite ororlig, fick veta en grej på kvällen. Har skrivit ett Privat inlägg om det. Har bytt Lösenord, så hojta till om du vill ha det.


Har jobbat helgen, samt idag. Likaså i morgon, men då blir det en kort tur. Sen har jag tagit bort min tillgängelse på onsdag. För sen ska jag jobba fyra dagar på raken. Fick övertid på kvällens pass i två timmar.

Annars är allt lugnt & bra (eller nej, där ljög jag ju eftersom jag skrev att jag  är lite orolig.


Nä, dags att nanna kudden. Den skriker efter mig...

Av linduz - 7 april 2014 23:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Skapa flashcards