Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av linduz - 30 augusti 2012 23:12

Jahap vad har hänt idag då?

Jag var & hämtade en röd tillbringare hos farmors lgh. samt kökslampan. Sen hem, sen till frisören & klippte mig. Till samma el. ja likadan frisyr som jag har haft nu sen i maj. :) Trivs så bra i den, så jag kör med den nu. Kom på att jag kan knappt inte ha någon annan heller, för underhåret är ju rakat & luggen el. överhåret är längre... knasigt men men.

Jag är en person som vill ändra frisyrer då & då.


Hem & åt lunch, sen åkte jag till grannstaden (den med en populär Tv serie) & anmälde mig på Arbetsförmedlingen, & nu är jag inskriven där. Annars måste jag vara inskriven i den andra grannstaden (den med en egen öl) & jag hittar inte ens till deras Arbetsförmedling. Vi har ingen Arbetsförmedling här i byn. :(

Kom hem till ett skyfall av regn... det blev snabbt översvämmning... blä. När jag kom hem så sprang jag till tvättstugan, för jag hade rena kläder på tork på balkongen som hade blivit blöta... som tur kunde jag hänga in alla kläder på tork. :) Sen snabbstädade jag.


För en vän kom hit på middag. Jag la upp en bild på ena grannstan (den med ett Zoo) i måndags på Instagram & skrev "Gissa staden" & vännen gissade rätt & frågade vad hon vann. Jag svarade "En middag". :)


Så idag hade jag middag för henne. Vi åt grillad laxfilé & sallad. :) Hade Philiadelphiaost på laxen & färsk timjan. :)
Hon färgade håret på mig med, till en början så var håret ljusgrönt.... sen mörknade det som tur... Köpte färgen Kanel. Nej, jag luktar inte kanel nu, som tur... ha ha. För tänk, då hade jag nog blivit uppäten... ha ha.


Sen har jag bara städat undan efter oss, & packat. :)


Nä, bäst gå & sova så jag orkar med morgondagen. För den ska jag tillbringa i huvudstaden!! =) Ska vara där hela helgen & bara umgås med Guldklimp nr. 3 & Guldklimp nr. 4 & svägerskan.


Ha det fint mina läsare!


     

Av linduz - 30 augusti 2012 00:30

      


Källa: jysk.se


Ja en så´n där säng ska jag få på tisdag!! samt de där medarna!! =)

Måttet är 105 x 200 på sängen. :)

Ingen är gladare än mig (tror jag) just nu, äntligen har jag köpt min alledes egna första säng sen jag flyttade hemmifrån. :) & jag flyttade hemmifrån 2001. Köpte sängen på Jysk, för 1.800 :- de var rabatt till och med 2/9. Så jag ville slå till, eftersom billigare kan man inte få. :) Den jag har köpte mor 1994, sen fick jag den 2001 när hon flyttade från huset.


Så på måndag kastar jag nuvarande sängen + sängramen på tippen!! Jippi! & på tisdag hämtar jag & yngsta brorsan nya sängen! så det blir att sova i soffan en natt. :)
Så just nu toklängtar jag till tisdag kväll när jag får lägga mig i nya sängen med rena sängkläder!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards