Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Svar på kommentar & lite annat.

Av linduz - 18 januari 2013 22:38

Hallå!


Fick en kommentar på onsdagens inlägg, Annie skrev den.

Tyvärr kan jag inte komma in hos dig Annie, vilket är tråkigt.


Svaret på din fråga, värken kommer när jag överangstränger mig, vid tunga lyft andra överansträningar. Värken kommer även vid stress. Nu har värken gett med sig lite, men insmorningar & spikmattan är vännerna än.


Annars är det lugnt & bra, om 13 dagar (om jag räknar med idag) slutar jag jobba på vikariatet, vilket jag gråter stora Krokodiltårar för. Kommer att sakna mina brukare & kollegor.

Vill inte sluta, men nu måste jag. Men men jag har väll kanske turen & komma & gästspela där.

Men nu har jag chansen att kunna jobba inom LSS verksamheten, som är min dröm. & inom Särskolan. Så nu ska JAG ringa, ja, jag måste det! Ge mig sparkar i rumpan ni läsare så jag gör det. :)

Längtar lite till nästa helg, jobbar helg, men har bytit till mig så jag jobbar inte hela söndagen. Så jag kan få gå ut & roa mig på lördagen. :) Ett lokalt band ska spela på den lokala puben/pizzerian. & de vill jag se! Har missat deras spelningar några gånger. :(

& nu ska jag försöka få med mig lite folk som inte har vart ute på lång tid. :)


Har haft fredagsmys med mor, storebrorsan & mina äldsta Guldklimpar nu i kväll. Storebrorsan borrade lite hos mor, vi åt tacos med. :) Guldklimparna tyckte att farmor var lite tokig, hon hade ju inte allt som "man ska ha till tacosen" & den ena sa att farmor kommer säkert ha "Flatbrödet" till... vilket var framdukat. :) & så klart måste man ha Coca Cola sa de till Tacosen, men farmor hade bara vatten hemma... men som tur så fick de Coca Cola, så de blev nöjda.


De är bra roliga de där Guldklimparna, ska e.v åka snart till brorsan i Sthlm området med den äldsta Guldklimpen, så hon får känna att hon får ensamtid med mig. & att den andra får ensamtid med pappa. Så nu ska jag planera & kolla upp. :)

Skulle aldrig palla & åka med båda till Stockholms T central... en snart fyllda 10 åring & en snart fyllda 8 åring. Så nu får 10 åringen åka med, för hon förstår mer.


Nej, ska ta & sova nu. Är slut som artist nu. ;-)

 
 
Annie

Annie

19 januari 2013 13:06

Hej igen ! Vad synd att du inte kom in på min sida, men det är ju lite sådär med nätet ibland .. ;-) Hoppas iaf att din värk blir bättre !
Jag vet hur det är med värk och det är INTE kul ! Har iaf fått fortsatt sjukskrivning nu och det känns bra. Fick äntligen träffa en läkare som verkar förstå hur det är att leva med diskbråck .. Jag jobbar inom vården och det går tyvärr inte just nu med denna kropp .. och det förstod han och det kändes skönt. Ursäkta om jag bablar på för mycket om detta..

Ha en trevlig Helg ! :-)

http://cupcakes-ochannat

linduz

22 januari 2013 22:39

Hej Annie!
Vad tråkigt med din värk, men vilken tur att du har fått träffat en bra läkare.
Jag jobbar inom vården jag med (som du har säkert förstått) & jag känner av värken då & då. Men det är bara att smörja in & försöka leva & le mot brukare & kollegor. Ja, för så känner jag. Mina kollegor förstår mig, för de har samma värk om inte andra. :(

Försökte komma in hos dig nu igen, men nej det går inte. Det säger att det inte finns någon sida & jag måste kolla om det är rätt adress. Trist. :(
Jag blir ju nyfiken vem du är. :)

Mvh/

 
Annie

Annie

23 januari 2013 16:37

Hej Linduz !

Ja jag försökte också komma in på min egen sida från din sida men gick inte .. Men provade sen att gå till inloggningssidan på bloggplatsen, sidan där man skriver inlägg och så .. och provade på att söka på min blogg där cupcakes-ochannat och då gick det ;-) Så prova det om du vill :-)

Ha det så bra ! /Annie.

http://cupcakes-ochannat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards