Alla inlägg den 8 januari 2013

Av linduz - 8 januari 2013 18:55

Alltså denna årstid & detta mörker kan jag inte riktigt med. I helgen som var så sov jag länge & mycket. Ändå var jag trött.

Idag när jag kom hem, så kollade jag bara posten, sen gick jag & la mig & sov i närmare 2 ½ timme.

När jag vaknade så kände jag att jag skulle kunna sova 15 timmar till...

Sömn är den bästa hälsan, sover man bra en natt så orkar man bra på dagen. Men om man inte kan sova så förstörs dagen totalt.

Så jag har något skumt i min kropp el. så beror det på denna trista årstid. Läste att min vän Chaffismorsan (nej hon heter inte så, utan det är hennes bloggnamn) kunde inte sova alls under natten till idag. Så jag skickar mina sömnbehov till henne så hon kanske kan få sova.


Tror bestämt att när lönen kommer så ska jag fixa någon slags extra vitamin eller en flaska Chisan eller vad den heter. Den där som är mot trötthet, & inte Kan Jang, för den är ju mot förkylning.


Mitt hem ser ut som att en kanonkula har slagit ner... KAOS över hela min lägenhet på 43, 5 kvadratmeter... Dammsugaren har gett upp, slangen har gått sönder... igen. Sist fick jag & mor laga den med en usel tejp, så nu fick jag låna sån där "mopp" av mor tills jag har fått lön så jag kan köpa en ny dammsugare. För som det är nu, så får ingen komma hit! Det är en order från mig.


Ska dra några varv med moppen i morgon tänkte jag, för nu har jag helg (va?, nu?!, ja jag har jobb helg sen när ni andra har helg). Så mitt fredags mys bestod av Mannagrynsgröt & smörgås... ha ha.


Nä nu ska jag ta tag i det där berget som skriker efter mig, ja diskberget... eller ska jag bygga på det?! ha ha.

Det var någongång som Guldklimp nr. 2 var här, & jag frågade henne ska jag diska eller ska jag bygga på berget mer? Bygg på det sa hon... ha ha.

Nä nu ska jag inte bygga på mer. Ha en fin Fredagskväll! Oj, förlåt Tisdagskväll... oups. ;-)









Ovido - Quiz & Flashcards