Alla inlägg den 7 januari 2013

Av linduz - 7 januari 2013 19:46

Ville bara slinka in ett till inlägg som handlar om mig helg. Första helgen för i år. :)


Jag hade en bra & rolig helg. Fredagen var lugn, god mat & tvättstuga roade jag mig med. Tacopaj + sallad. :) Kläderna blev rena med (nu igen). Jippi!! =)


Lördagen gick åt till sömnen... vaknade sent, men ändå gick jag & la mig efter ett tag. & vaknade allt för sent. Attans jag som inte skulle stressa...

Jag gick mot min syster, mötte upp henne sen gick vi ut mot far & hans sambo. :) Vi skulle på Pubafton i bygdegården i barndomsbyn. Brorsan, den yngsta kom in med, vi tre blev själva ett tag. Vi spelade Ishockey (ja det där klassiska spelet som alla 80 & 90 tals barn vet hur det är). Jag var Finland & brorsan var Sverige. Han vann med 12 - 2. Den där jäkla "Foppa" stod ju vid mitt mål & pressade in pucken... & min målis stod & väll tänkte på annat... ;-)

Far kom & assisterade med mig, men inte ens det hjälpte... ha ha. Nästa gång ska jag vara Sverige, så kan brorsan få känna på den där "Foppa".


Efter ett tag gick vi mot bygdegården, väldigt lite med folk, eller det var det hela kvällen ändå... jag skrev ut på f.b att jag var där, & för varje som kommenterade så skrev deras namn & "Kom!" Men nej, de kom inte... trist. Jag & några brudar på 40 + fick dra i gång hela kalset med dans i flera timmar... ha ha.
Hade det skoj! =) Kom hem runt 02.00


Söndagen fick åt vila igen, + en Innebandymatch med yngsta brorsans lag. Det visade sig att brorsan var inte med & spelade... han hade tydligen fortsatt festa med sin vän på natten, så han var för bakfull... han vakande en timme innan matchen började... Bra jobbat brorsan...

Tyvärr var det förlust för hemmalaget, men dommarna var helt totalt dumma. De dömde hemmalaget för ingenting medans motståndarelaget fick inga straffar... jo det fick med, men inte lika mycket som hemmalaget.


Nä, nu ska jag ta & titta på TV.

Ha det fint.











Av linduz - 7 januari 2013 19:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards