Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Årets första!

Av linduz - 2 januari 2013 14:58

God fortsättning får bli det första ordet. & med det menar jag att du som läser får ha. :)

Min Nyårsafton var bra, jobbade hela eftermiddagen & halva kvällen. Fick sluta lite tidigare, det var skönt. :)

Mor hämtade mig, vi åkte till henne. Vi fixade ordning lite Ost & kex. Vi gjorde Ernsts Karamelliserad brieost. Här hittar du den, gå till Jul med Ernst. Sök på Karamelliserad brieost, den blev god tyckte jag. Vi hade den inne i ugnen lite för länge, vi hade den i mitten av ugnen, man skulle nog ha den lite lägre. Men gott var det! Till det drack vi röd vin. :)

Lite senare åt vi Blåbärspaj & glass. Till det drack vi moserande vin. Snart nog kom 12 slaget, vi tittade lite ute på balkongen. Alltså vi tittade inte på balkongen, utan vi tittade på Fyrverkirier. Kom hel del fina! Såg två sånna där lyktor som man släpper upp, hade inte sett sånna innan. Så det var fint.

Runt 01.00 gick jag hem, skulle jobba på nyårsdagen.


Nyårsdagen började bra, jag var hemma ett tag på f.m, sen åkte jag & jobbade. Sov kvar i grannstaden, för jag började tidigt i morse. Somnade runt 01.00 sen vaknade jag runt 05.00 sov jätteoskönt i sängen. :(


Jag slutade tidigt idag & nu är jag bra trött. Ska snart gå & slumra någon timme.


Hoppas ditt nyår var trevligt! =)


& nej, inget nyårslöfte har jag gett mig... kommer ändå bryta det så det känns ohoppligt...

Ja jag vet, det är deprimerande.













 
 
Annie

Annie

2 januari 2013 16:02

Vill bara önska dig God fortsättning ! :-)

http://Cupcakes-ochannat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards