Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av linduz - 14 oktober 2012 22:46

Tjo.

Här är allt bra men trött & åter trött.


I fredags fixade jag balkongen så den skulle se bra ut. + att alla sommarsaker skulle ner i källaren.

Det är är lite saker kvar på balkongen, men det är sånna saker som får va kvar ett tag till.


Sen tog jag det lugnt, jag ville ta en lugn hemma kväll för igår var jag barnvakt.

Igår städade jag av innan Gudsonen & hans syster skulle komma. Hann fixa Lasangen med, så den var helt klar när de kom. Kändes bra, ett mindre moment.

När de kom så fixade vi lite till kvällens mys. :) De där två barnen är mycket för att mysa. :)

När vi hade ätit klart ville gudsonen spela på datorn, vilket han fick, systern låg & (halvsov) tittade på tv.

Sen hade vi mys. Kollade på en film med de med.


Efter filmen hade de teckningstävling, jag ställde upp skydd i mitten av bordet, sen fick de måla av samma motiv (som jag hade bestämt), sen bestämde jag vem som hade målat mest likt. När det hade gått ungefär en timme, så fick de lägga sig.


Idag vaknade jag (förståss) först, men det var ganska mysigt att gå upp själv & fick en lugn start på denna dag. Stängde till köksdörren lite så de inte skulle väckas. Efter ett tag kom båda upp. Efter frukost fick de sitta & titta på tv för att ta det lungt, gudsonen hade en grå filt på sig, men sen när han lämnade den så hade han sagt att systern inte skulle ta den, men hon hade tagit den. Sen bråkade de om en filt jävel i 15 minuter... efter 10 minuter fick jag tokspel på de & sa åt de på skarpen... Suck bråk om en filt... Runt lunch gick vi ut för att grilla korv, just när kolen hade fått den där perfekta glöden... Ja då kom regnet... Bara att släcka & gå in.

& då när vi skulle in så hade Guldklimp nummer två kommit med. :-) Vilket gudsonen & hans syster blev glada för.


Vi gick upp & jag fixade Korvkiosk för barnen, de fick låtsas pengar & jag fixade maten, sen fick de handla av mig. Det är alltid en uppskattad grej här hemma. :)

Hann ut en stund med efter maten, men då skulle gudsonen & hans syster hem. Men Guldklimpen & jag gick till lekparken.

Sen gick jag & handlade lite, städade av, fick besök sen av en vän. :)

Ja det var min helg det! Lång läning kanske... ;-)


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards