Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av linduz - 9 oktober 2012 23:21

Ja så där ja, nu är jag Timanställd inom Vård - och Omsorgen i grannstaden! =) Känns så härligt! Äntligen!! Har väntat på detta ögonblick i flera år.

Jag fick välja var jag ville vikarierna, jag valde fem ställen, två inom LSS- verksamheten, de andra inom äldreomsorgen. Ska även ringa så jag kan vikariera inom Särskolan & Barnomsorgen. :)

Hoppas på mycket jobb nu, så jag slutligen flytta till staden. :) Vore en guldgruva för mig.


Efter intervjun gick jag till Arbetsförmedlingen. Fick en liten överraskning innan jag fick prata med de, träffade en bekant som sa att min handläggare har slutat... Tack för den informationen!! Då vet jag, som tur fick jag träffa min nya handläggare idag. Så jag fick en bild av handläggaren. De belv glada att jag kom in & berättade min nya situation.


Efter A.F besöket gick jag till mina yngsta guldklimpars mormors hem, för de var där med sin mor. :) Tredje guldklimpen är ett barn som behöver lite tid & vänja sig med att man kommer. Båda blev förvånade att jag kom dit, konstigt tänkte de nog. "Va, kommer Faster hit, mormor bor ju här"... efter en stund ville tredje guldklimpen bara sitta bredvid mig & pilla på telefonen kolla på olika saker. Sen när vi kom ut ville han att jag skulle bära honom, för helt plötsligt hade han inga ben sa han... Gulleplutten då. :)

Gjorde lite slängpussar till honom när vi sa hej då. :)


Åkte sen till syrran som fyller år idag, hela 17 år. Hon fick löste & en tekula. Tror hon uppskattade den, men hon får lära sig & dricka te... ha ha. ;-) Klev sen in till gudsonens mor (ja hon bor granne med min syster & hennes mor) fick mat där. :)


Ja, där har du min tisdag! & vilken lyckad dag det blev med. =)

Av linduz - 9 oktober 2012 11:21

Jag undrade varför jag hade en liten magvärk när jag vaknade... Kom på att det är idag jag ska "grillas"... & nu är klumpen större, & större lär den bli senare...

Som tur har jag något roligt & se fram i mot efter intervjun. :)    Ska träffa min svägerska & mina yngsta Guldklimpar! =) Mina fina & älskade guldklimpar, så nu fylls hjärtat på mer. :)   


Dax & fixa ordning sig, så jag hinner med bussen.


Ha en fin dag alla, & du syrran; Grattis på din 17 års dag!!      


Tack Ziska för din kommentar! :)

Ovido - Quiz & Flashcards