Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av linduz - 4 oktober 2012 23:20

Tror på allvarligt att jag har blivit en "höstmänniska", med det menar jag;


1. Lärt mig & tycka om hösten & dens färger & vad som händer.


2. Sitta i soffan med dryck som värmer. Har köpt ett nytt te, Blåbärste, Blåbärslunden heter det, som jag köpte här i byn. :) På Drömvrån. :) Kan rekomendera det.

3. Att kunna vistas ute i vädret oavsett om det är mindre soligt & soligt.


Ja det va nog det. Kommer inte på mer nu.


Idag åkte jag till ena blombutiken här i byn, skulle ha ljung till mormor & morfar samt farmor. Men farmors sten hade inte kommit (och nu är jag osäker om hon kommer att ligga i Asklunden).  Det visar sig. Hittade inga "stenar" som det står Älskade farmor/mormor på, men frågade efter de. Ska ringa nästa vecka & höra, för de skulle träffa en levrantör i morgon.

Sen kom jag på att "det skulle va lite mysigt med lite blommor på balkongen, fast jag tänkte nej".

Köpte en färgad ljung, en orange + en växt till med silver kvistar. Sen tänkte jag att små pumpor skulle va snyggt (fick en bild i huvudet), ja jag hittade pumpor sen, små. Nu väntar allt på balkongen på att få planteras. :) Ska nog göra det i morgon.    


Var lite smart idag, köpte maten som jag ska äta i morgon kväll idag, så jag slipper trängas med alla barnfamiljer som köper fredagsmys. Ska göra Pizza. :) Ska dokumentera det när jag fixar det, så bilder kommer! :)


Får även efterlängtat besök i morgon!! =) Jippi! En vän & hennes två barn kommer & häslar på. :) Det blir nog lekparkshäng. :)   


Hör & häpna, nu ska jag bädda rent i sängen (eller det där lät som jag att jag bäddar rent sällan vilket jag inte gör) men jag menar att jag ska lägga mig efter det. Lägger mig rätt sent nu för tiden.... & det får jag ju lida för dagen efter... Inte bra inte bra!   


Ha det fint!      

Av linduz - 4 oktober 2012 00:01

Ja som du kan se så har jag ändrat lite igen här på bloggen. Ville ha mer "höstligt", la till lite höst färger. Sen tog en bakgrundsbild som jag tog förra hösten. :)


Hojta till om du/ni stör er på något, tänkte främst på rubriken högst upp. Så ändrar jag på det. :)

Sen la jag all information/meny på höger sida nu, blev lite snyggare. :)


Ha det fint i höstmörkret.

Ovido - Quiz & Flashcards