Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av linduz - 7 oktober 2012 22:38

... de hade telepatiska (säger man så?) tankar med mig. Eller känslor.

Ja inte vet jag, i flera veckor ja iaf tre så har jag tänkt & ringa & tjata mer på Rekryteringen som har hand om timvikaries jobb inom vården (i samma stad som jag har jobbat i varje sommar) så de skulle vilja ha mig som vikare.

Men i fredags så måste de ha tänkt på mig eller så har de tänkt på mig att jag måste få ta det lugnt efter allt jobbigt som har hänt. Iaf så ringde de!!! & frågade om jag var fortfarande intresserad av att bli vikarie, jag svarade: Ja, jag är jätteintresserad!! Då sa hon att jag skulle få komma på INTERVJU!!! Jihoo! Så ja, nu på tisdag ska jag till de på intervju!! =) Det verkar som att jag har redan blivit vikarie för de sa att jag måste skriva på papper & få mycket information.

Så håll tummarna för mig på tisdag eftermiddag!! =)


ÄNTLIGEN, fick jag ett roligt besked!!! Har bara fått trista besked de senaste veckorna, så allt har kännt så jobbigt.

Gissa om jag är lycklig!! =)

Av linduz - 7 oktober 2012 22:24

Oj, inte ett inlägg sen torsdags? el. fredags? tja jag kommer ej i håg.


Min fredag var iaf bra, skulle ha fått besök. Men vännen kom med ett mindre bra besked. Men samtidigt med ett bättre förslag. =)

Efter en koll på internetbanken & tågtider så ringde jag upp vännen & sa att 16.13 åker jag härifrån. :)

Ja så det blev så att jag åkte till henne i stället, & sov kvar med. :)

Vi åt hod mat & umgicks, det tiden behövde vi båda. :) Vi hade saknat varandra mycket, så äntligen sågs vi. =)

Igår gick vi på ortens köpcentrum, jag köpte en sil på Lagerhaus, det blev mitt inköp. Tja, om jag inte räknar med mellanmålet på Pressbyrån när jag väntade på tåget.


Kom hem, fixade mat, hemmagjord pizza. :) Hittade vin med hemma, så min kväll blev lyckad. :)

Såg på sista avsnittet av Pluras kök, vilket jag blev ledsen för, för jag tycker verkligen om det programmet. Men Plura återkommer sen, fast från Spanien. :)


Idag fixade jag Tekakor, de blev supergoda! =) Fick receptet av en vän som hade hittat det på en blogg.

Skriver receptet här sen, så du kan baka själv om du vill. :)

Appråpå bakning, så kan jag verkligen rekomendera Arlas app där finns det lätta & bra recept på bröd. =)


& så fick jag ett annat glädjebesked i fredags, men det får ett eget inlägg. ;-) Cliffhanger... ha ha.


Efter bakningen av tekakorna så gick jag hem till mor (ja hon bor här nu i byn igen) sen åkte vi till storebrorsan, sen gick vi hem till byn, c:a 4 km. :) Träffade en vän efter vägen & hennes familj. :)


Nej, dax & skriva det andra inlägget så du inte dör av tristess... ha ha.


Ha en fin måndag! =)

Ovido - Quiz & Flashcards