Alla inlägg den 3 april 2013

Av linduz - 3 april 2013 23:47

Här är allt bra, men har fått någon envis hosta. Som gör så att jag hostar mycket & det gör liksom ont i halsen. Torrhosta, trodde det berodde på jobbet för där har vi torr luft & varmt nu. :( Stackars alla brukare!

Men sen sa min gudsons mor nu i kväll att den hostan kan komma efter årets influensa. Hon hade den tydligen likaså min mor. Hoppas hostan ger med sig snart, orkar inte hosta & känna som att jag låter som att jag har Astma. 

  

Idag var jag & jobbade på min nya roliga & trevliga avdelning! Ja, jag var tvungen & skriva så, ännu en gång har jag kommit till en trevlig avdelning med bra kollegor & brukare. :) Trivs bra än så länge.

Har nu fått anställningerbjudande om vikariatet, idag kom det, märks att det har varit Storhelg... ;-) Skrev under det & kryssade i JA rutan att jag ville ha vicket... ja jag var tvungen & kryssa i ja't... ha ha.   


Efter jobbet var jag & lämnade in pappret så rekryteringen fick det. Ordning & reda! Lika bäst & få i väg det på en gång, så man slipper ha fler tunga tegelstenar på axlarna.   


Efter besöket så gick jag & shoppade! Hade sparat ett presentkort sen jag fyllde. Så jag tog med det idag. :)

Köpte mig ett par bra gympaskor (lika bra & gynna stans affärer) & efter det köpte jag lite ljus på en annan (favorit) affär! Ett var ljusen bildar ett nät liksom runt omkring sig när det brinner. De andra ljusen ser ut som stenar. :)


Sen gick jag till (snåla) Lindex. Hittade ett svart linne & en svart top & tre vita trosor. När jag skulle betala så hade jag fram Presentkortet. Jag sa att det var på 300 kronor, allt gick på 298 kronor... Vet du vad kassörskan gjorde... JO, hon sparde 2 (TVÅ YNKLINGA) kronor KVAR på presentkortet!!! Kunde jag inte ha fått de där kronorna i handen?! Nä, så nu har jag ett presentkort här hemma på två kronor... Undra vad Lindex kan erbjuda mig för två kronor???? En fjärdedels del av en kajalpenna... kanske.

Blev iaf irriterad!   


Var hem till gudsonen, hans syster & deras mor en stund nu i kväll. Barnen åker till sin far i morgon, tyvärr har jag inte hälsat på de när de är hos honom. Skäms för det!


Nä, ska ta & sova nu. Om nu jag får sova...


Ha det fint.   














Ovido - Quiz & Flashcards