Alla inlägg den 30 december 2012

Av linduz - 30 december 2012 23:34

Tack så mycket för att ni orkar stanna kvar här trots mina mindre roliga inlägg.

Tack så mycket för detta år, året har forsat fram tycker jag. Detta år har varit ett mindre trevligt år tycker jag, men men alla år kan ju inte vara tipp topp.


Jag vill önska dig min fina läsare ett GOTT NYTT ÅR!! =)


Hoppas du stannar kvar här under 2013.


 


 








Av linduz - 30 december 2012 23:22

Ja idag är det 30:e december. Känns konstigt att året tar slut om cirka ett dygn.


I går var jag & Gudsonen på bio. Han fick "presentkort" på Biobesök med mig förra året i present.

& han ville se Hitta Nemo 3.

Så vi gick, kom in & filmen började. Efter ett tag blev vi båda besvikna. Det var inte tredje filmen, utan det var ju samma film som har visas förut. Alltså har inte Hitta Nemo blivit flera filmer. Så vi satt & kollade på en film som vi båada hade sett för längsen. Det var att filmen gick nu för att den har blivit 3D. Det var jag som hade sett fel, säkert gudsonen med för båda trodde det var Hitta Nemo 3. Men så var inte fallet... som tur så fick jag biljetterna billgare men ändå...


Jajja, vi hade en trevlig stund. :)

Efter filmen så skyndade jag mig hem, sen gick jag till grannen/vännen. Vi & en till satt & drack lite sen tog vi tåget mot ena grannstaden & sen var vi på krogen ett tag. Vilket var trevligt!! Ingen av oss tre hade varit ute på lång tid, så det var verkligen kul & se folk. :)


Idag har jag dock varit trött & seg. Men sen repade jag mig, tog promenader, så jag känner mig bättre & piggare. :)


Nä nu ska jag ta & sova. Så jag orkar jobba, har inte jobbat sen julaftonen. Så det ska bli kul & komma tillbaka. :)

Ha det fint.


Av linduz - 30 december 2012 22:45

Året började med en bra start, för första gången trodde jag att 2012 kunde bli bra. :)

En av mina närmaste vänner flyttade härifrån, utan att hen sa något innan. Så jag blev besviken. & vi har inte haft någon bra kontakt detta år, med det så vet jag inte var jag har hen nu.


Lite in årets andra månad blev jag ett år äldre, & det firades i flera dagar. Vilket var trevligt.

11:e februari dog en av musikens stora stjärna, Whitney Houston, endast 48 år.

24:e februari föddes Estelle, Kronprinsessans förstfödda. Men hur det gick sen behöver jag inte skriva.


I mars månad blev jag med i en "Jobbsökarkurs", & den var trevlig & jag träffade nytt folk. Tyvärr har de inte hjälpt mig till ett jobb. Men bra tips fick jag.

Detta året var det 20 år sen mina föräldrar skilde sig, så det känns konstigt. Men ändå inte.

I samma månad fick jag ett trist besked, ett par i min närhet skulle separera. Nu i efterhand så var det bästa som kunde hända de, fast barnen har varit mycket i klämd. Vilket har fått mig & må dåligt.


I april månad fick jag ett till trist besked, ett till par i min närhet skulle separera. Men den seperationen har varit bra & båda föräldrarna kommer överrens fortfarande. Vilket glädjer mig.


I juni började jag sommarjobba inom äldreomsorgen. Jag stortrivdes!! =) Ville inte sluta jobba.


I augusti månad var en månad som var jobbig, men som jag hade sett i fram i mot sen årets början. Jag var på Klassåterträff med högstadieklassen. =) Vilken kväll det var, & vad roligt det var! Vissa av de hade jag inte sett på 17 år.

Min äldskade farmor blev dålig & hamnade på sjukshus i cirka tre veckor. Från att kunna allt så hamnade hon i säng & kunde ingenting. Jag gick på nålar den månaden för dödsbeskedet kunde komma när som helst.

Lördagen den 18:e somnade Farmor in, jag var till henne på eftermiddagen, hon var pigg & glad. & pratade lite. Men det var sista andningen. Tiden efter var skitjobbig, det märktes både här i bloggen & utanför cyberrymden. Jag var ledsen & okoncenterad.


Begravningen var i september månad. Den var fin men jobbig. Men dagen blev en bra dag, för vi i släkten har humorn, det lättade upp.

I samma månad kom ett trist besked igen, en till seperation skulle ske. Denna gång var det min mor. Den seperationen har varit bra, mor & hennes ex sambo kommer överrens än. Vilket känns bra.


I Oktober månad blev jag äntligen timvikarie inom Vård - och omsorg i grannstaden. Vilket jag hade kämpat med i flera år. Hann jobba i tre dagar, sen blev jag utan jobb i några veckor.


I November månad fick jag ett kalas positivt besked. Jag fick ett vikariat inom Vård - och omsorg i grannstaden. & på samma avdelning som jag jobbade på under sommaren. :)

Gissa om jag blev lycklig!! =)


Nu i December månad har det inte hänt så mycket. Har jobbat mycket.


& nu har julen gått förbi med. Jag hann fira med mor & bröderna & brorsbarnen. Sen fick jag Magsjuka. Så jag har inte hunnit fira jul med far & hans sambo & mina yngsta syskon.


& i morgon är det Nyårsafton igen! Tyckte nyss det var Nyårsafton.

Jag ska fira sista dagen med att jobba, & jag ska fira in 2013 med att jobba med.

Ska fira Nyårsafton med mor.


Ja det var min Årskrönika för 2012.


Ha det fint.


Ovido - Quiz & Flashcards