Alla inlägg den 23 december 2012

Av linduz - 23 december 2012 22:31

... önska er alla läsare en fin & lugn jul!


 


   


Skänker en tanke till alla barn i denna högtid. Jag tycker att det är barnens högtid, tänker på alla barn som far illa. Det är ingen som vet hur det är innanför fasaden på hemmet hos ett barn.

Det är inte barnens fel att föräldern har sina problem. & jag tänker även på alla de som inte har en familj att fira denna högtid med. Tänker på de som inte har ett tak över sitt huvud under denna högtid & årstid.


GOD JUL till er alla!! =) Ta hand om varandra!

Av linduz - 23 december 2012 22:11

Tjo!

Ja nu är jag åter här. Jobbat hela helgen, kom hem nu i kväll. :-) Riktigt skönt & slippa hemmet & byn för en dag.

Igår var jag ledig mitt på e.m då passade jag på & handla de sista julklapparna & Gudsonens present. + en present till min vän som har fått sitt allra första riktiga jobb! =)

Hon har pluggat till Förskollelärare i tre & halvt år & i januari ska hon börja sitt jobb! =) Bra flyt hon har! Är så glad för henne!


Idag jobbade jag hela dagen, väl jag kom på bussen så slappande jag av så jag somnade till...

Gick direkt till mor. Brorsan & hans familj är där nu (han som bor i Sthlm), så jag fick träffa mina älskade yngsta Guldklimpar. =) Har inte sett de på en & halv månad. Den yngsta hade vuxit så mycket nu. :) För om inte tala om den äldsta... Tror de hade saknat mig, för båda ville vara mig nära då & då... men ingen vill säga ja när jag frågade. Ha ha gullungar!


Har nu packat upp & packat nytt igen, unnade mig ett par byxor igår på Kapp Ahl, hade 40% på valfri vara, så det blev ett par svarta tights. :) Ska ha de på mig i morgon. :)


Ska jobba i morgon, jag ska upp tidigt igen. Som tur så fick jag jobba dag, skulle kännas jobbigt att jobba kvällen. Men men någon gång ska det väl ske med. Tror att jag tycker det är jobbigt, men när man är på plats är det inte jobbigt. Tror det skulle kännas mer om jag hade en egen familj el. sambo.


Ska ta & lägga mig nu, så jag orkar jobba samt fira jul. För första gången på 20 år så ska jag få fira jul med mor & mina (hel)bröder & deras barn på julaftonen. =)

På juldagen ska jag fira med Gudsonen & hans familj. På annandagen ska jag fira med far & hans sambo & alla mina syskon + syskonbarn. =) Härligt & träffa yngsta brorsan, han kommer hem på tisdag från Mexico. =)


Ha det bra. =)

Ovido - Quiz & Flashcards