Alla inlägg den 4 december 2012

Av linduz - 4 december 2012 11:40

Ledig dag idag! :-) Kände för att ta en sovmorgon idag, vilket jag gjorde med. & vad det var skönt & få sova. Kändes i kroppen & i huvudet igår kväll att jag hade jobbat helgen + igår dagen.

Jobbar onsd. - fred. & sönd. En kväll denna vecka, vilket känns bra. Men söndagen bjuder på en delad tur, vilket jag tycker jag kunde få slippa. Men men får tänka vad jag ska göra på mina lediga fyra timmar då.


Blev mer förkyld igår kväll, idag känner jag mer av det. :-( Kommer väll när man slappnar av. Kylan har hittat hit med, har varit som minst -17 grader här. Idag är det -10.4 grader. Så idag är det behagligt att kunna vistas ute.


Igår fixade jag julstämmning här, julgardinerna uppstatta i köket, jultomtar är upptagna samt ljusstake & julstjärnor i fönsterna.

Måste erkänna att det blev lite mysigt med det. Har jag lärt mig & kanske tycka om julen nu?! Ja, det visar sig. Julen förstördes för mig för 20 år sedan, men visst den känslan kanske kan infinna sig nu.


Nä, ska sluta skriva innan jag börjar dravvla (har ju en förmåga med att göra det).


Ha en bra tisdag!


Om du är frisk: se till att kurera dig, så du får behålla friskheten.

Om du är sjuk: krya på dig!

Om du jobbar: jobba lugnt, effektivitet är bättre än stress.

Om du är ledig: njut av ledigheten.

Ovido - Quiz & Flashcards