Alla inlägg den 10 december 2012

Av linduz - 10 december 2012 22:27

Idag gick Gina, Kodjo & Jason in i Glashuset i Malmö. Nu ska de vara instängda till söndag kväll.

De är programledare för årets Muskihjälpen, de var det förra året med.


I år samlar de in pengar för Barn som har rätt till rent vatten i slummen.

Kolla in hemsidan, www.muskikhjälpen.se.


Var med & skänk pengar, sms:a in på 72 999 med summan 50, 100, 200 :- + din låtönskan.

Musikhjälpen sänder i SVT 2 under kvällarna, dagarna & nätterna fram till den 16:e.


   

Av linduz - 10 december 2012 22:10

Vad är det med mig?! sex dagar sen jag uppdaterade sist... Förlåt mina läsare (om nu du/ni är kvar).

Ibland vill jag skirva här massvis, men hinner el. orkar inte.


Vad har hänt?!

5:e december var ett datum som alltid vara med mig livet ut. Det var då för sex år sen i år som min mormor lämnade oss.

Jag har jobbat mest, vardagar som helg. Jobbet fungerar bra än, & jag trivs bra. Men jag får nog sluta efter den 3:e feb. som jag har hört. Förmodlingen kommer den jag vikarierar för tillbaka. Men ingenting är helt 100 % säkert, men jag fick höra lite förra veckan. Men men det visar sig, jag håller inga tummar.


Fredagen spenderade jag i hop med en vän & hennes barn. Vi julpysslade & lyssnade på julmusik. Blev kvar där på mat, kom hem sent. Det var trevligt! :-)


I lördags tog jag & vän en promenad. Vilket träningspass vi fick... vi gick efter en mindre väg som var oplogad. Båda var trötta & svettiga efter den vägen. Men men det var nyttigt.


Jag hade ledig dag, vilket jag njöt av för det var första lördagen som jag var ledig på länge. :-)

I söndags jobbade jag hela dagen, ja inte i fyra timmar, då sov jag. Jag hade delad tur, jag behövde sova för jag frös & hade halsvärk. Den vilan behövde jag kände jag igår.


Idag jobbade jag med. Var på Konstutställning nu i kväll. Min mors moster ställde ut med två tavlor som hon hade kardat med ull. De var fina! Mors kusin var med också, vi alla gick till mor sen.


Just ja, en person blev besviken på mig i år igen i förra veckan. Jag fick en inbjudan i oktober till denna dag. Men jag var tvungen & tacka nej i år igen. :-(

Kungen blev lite butter på mig, men jag sa att jag kunde inte närvara på Nobeldagen samt Nobelmiddagen. Han sa att jag har en årlig inbjudan så han hoppades på att jag kommer nästa år...


Ha ha ha, nej det här sista är inte sant. Men tänk, om jag fick en inbjudan till Nobelmiddagen...

Nästa år ska jag ha pris för Kemi! Så i morgon ska jag börja forska fram nya grejer inom Kemi. ;-)


Ha det fint! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards