Alla inlägg den 25 december 2012

Av linduz - 25 december 2012 14:55

Hej igen.


Juldagen idag.

Idag skulle jag ha firat jul med Gudsonens familj, men i stället får jag vara isolerad & stanna hemma. Jag var konstig i magen hela e.m igår, fick diarré. Men mensen kan göra så att jag blir så konstig i magen med.

Blev hämtad vid jobbet av storebrorsan, sen skyndade vi oss till mor. Där väntade både stora & små på tomten som var försenad. Barnen undrade om han skulle komma. Tillslut kom Tomten, alla barnen blev förstenade. & vi vuxna skrattade. Storebrorsan visste nog inte vem det var. Men vi andra fattade direkt. Eller jag visste vem det var innan... he he.

Tomten fick två supar som tack. Vilket han blev glad för. :-)

Barnen blev glada för sina klappar, äldsta guldklimparna blev glada för sina mössor jag hade köpt. De hade bara en var, & den ena hade tappat bort sin. Så det var passande!

De äldsta fick två varsina pennor & sudd med, de yngre fick varsin mössa, gosedjur & en handdocka som är ett lejon. :) De blev glada för klapparna med.

Mor fick två av mig med, två ljus & ett presentkort. Hon blev glad med.


Jag fick misstänkt Magsjuka av tomten som julklapp... ;-) Men jag tror att det inte är Magsjuka för nu mår jag bättre. Det stod inte med på önskelistan. Messade tomten (ja, han som var tomte var mitt KK), han fick en kram av mig igår som tack. & jag tänkte om han får magsjuka så vet han iaf vem som smittades.


I morgon ska jag fira jul med far & hans sambo + alla mina syskon & syskonbarn. Hoppas jag blir bättre, så jag kan vara med. Sen väntar nämnligen jobb i morgon kväll... & jag vill inte jobba om nu jag blir sämre.


Ha en bra Juldag.


 

Ovido - Quiz & Flashcards