Alla inlägg den 21 januari 2014

Av linduz - 21 januari 2014 10:16

Tisdag idag, det är min "tröttdag". Det är ungefär som att helgen sitter kvar i kroppen tills tisdagen kommer. Jag är alltid tröttare på tisdagar än måndagar. 

Både igår & idag har jag klivit upp runt halv sju, igår fick jag jobba. Idag kunde jag slappa, äta frukost hemma. Jag gick & vilade i 45 min. nu på f.m Jag ska jobba i e.m. 

Nu rinner första kaffekoppen, ja inte koppen men kaffet. Hoppas du hajjade vad jag menade... ha ha. I halsen, till det åt jag ett rött äpple. Ja det är kanske viktigt för dig & veta färgen. ;)

Men jag föredrar gröna äpplen, men men. 

 

Vad jag menar med rubriken? jo, i helgen hade jag båda brorsdöttrarna hos mig, de tyckte om att vara här. De tyckte att vardagsrummet såg likadant ut som i förra lägenheten. "Det känns som att jag är i ditt gamla vardagsrum, när jag ligger i soffan & spelar på min iPad" uttröck den äldsta Guldklimpen sig. 

I lördags kom Gudsonen hit, vi gick & bowlade, han spöade skiten ur mig. Det var skoj! :)

Så nu vet jag vad jag hitta på med brorsdöttrarna & gudsonen samt hans syster en annan gång. Ja samt Guldklimp nummer tre, han skulle kunna klara av det, för man kan sätta upp grindar efter banan så klotet inte hamnar i "rännan". Jag behövde en "barnhelg" efter mina alla jobbhelger, det var roligt & träffa alla de, sen kände jag att jag fick göra något roligt.

 

Igår satt jag & skrev åtta inbjudningskort, de ska postas idag. De ska skickas till familjemedlemmar & släkt. Skapade evenemang (stavas det så?) på F.B med för vänner. Jag blir äldre om några veckor... 

Så nu sk ajag planera & planera. :) Till familje/släkt kalaset/festen har jag redan bestämt mig. Men nu ska tårtorna planeras. 

Är det någon som har bra smaktips vad man kan ha i mellan tårtorna? vilka smaker gifter sig med varandra? 

Jag vill ha tips!! =) Har lite ideér men, mest idétorka. ;-)

 

Nä, ska ta & avsluta & leta tips på tårta. :)

 

Ha det fint! idag tittar denna   fram här så idag, så då mår jag bättre. :)

Ovido - Quiz & Flashcards