Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Ledig!

Av linduz - 10 juni 2013 23:19

Åh det var så lovely & vara ledig idag. :) Inte för det var jobbigt & jobba helgen. Det gick bra. :) Tycker om min avdelning med mina brukare & kollegor. :)

Ska prata lite med min chef ang. om semester. Känner att jag skulle behöva ha någon vecka ledigt. Har jobbat varje vecka (inte varje dag) sen i oktober. Så det känns i kroppen att jag vill också kunna njuta av den svenska sommaren. Vill kunna se något annat än min hemort & jobbarstaden.


Idag när jag var ledig tog jag med min äldsta Guldklimp (äldsta brorsbarnet) hon & jag åkte till ena grannstaden (den med ett Zoo). Vi shoppade lite (skulle leta efter en jacka) men kom hem med en Hallonröd långklänning som jag tänkte ha på Midsommaraftonen. Om nu vädret tilllåter. :) Guldklimpen hittade en vit & fin klänning till sig med volanger. Den ville hon ha, så hon provade den, & snälla Fastern betalade den. Hon ringde upp pappan & meddelade att han får "pejja" tillbaka till Faster. He he.

Vi hade en mysig dag med sol, regn & åska. Vi lunchade på Mc Donalds (Guldklimpen fick bestämma), sen fikade vi på Waynes Coffe (mitt favorit ställe).

Vi åkte buss in, & tåg hem, så idag fick Guldklimpen åka allt som hon kunde åka. :)


Efter allt så stannade jag till hos mor en stund. Det slutade med att vi tog våra cyklar & cyklade en sväng. Plockade blommor & gjorde fint för Mormor/Morfar & Farmor/Farfar på kyrkogården. Det var ett tag sen jag var dit, tog en lov & kollade till min f.d klasskompis som förlorade sin kamp mot cancern, likaså mitt kusinbarn som också förlorade sin kamp med sin cancer. Samt bekanten som tyvärr omkom i en Jaktolycka. Det såg bra ut hos de, har inte heller varit där på länge.

Det var rättegång för bekanten nyligen, förra veckan meddelades domen för han som sköt honom. Han blev frikänd, så han slipper dom. Men han kommer leva resten av sitt liv med en tragisk händelse. Tänker på honom, det är ju jobbigt för honom med. Tänker på alla familjemedlemmar & släktingar till bekanten, det är jobbigt för de med. De skulle e.v överklaga domen.

Det blev iaf fint för Mormor/Morfar & Farmor/Farfar. Lupiner & Hundkex består buketterna av.


Fick veta i dag en lite rolig grej av min Guldklimp. ;) Jo... min nya svägerska tyckte tydligen att jag var trevlig. Jihoo, jag blev godkänd! :) Ha ha. Hon är godkänd av mig med, ska bli kul & lära känna henne. + hennes son.


Nä, ska ta & lägga mig. Sängen ropar!












 
 
Reggi

Reggi

11 juni 2013 07:39

Låter som du och din brorsdotter har haft en kanon dag tillsammans, härligt :) Så just nu kommer du jobba hela sommaren eller? De skulle inte jag palla, jag längtar tills jag gjort min omtenta och sen jobb och sen är jag ledig hela juli :)

http://reggi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards