Alla inlägg den 21 juni 2013

Av linduz - 21 juni 2013 00:25

... bara önska er




  ... en fin Midsommar helg! Njut!!

 

Du som jobbar; du tjänar de pengar som jag slösar! Den tanken har jag varje storhelg som jag jobbar.

Du som är ledig; ta hand om dig, ta hand om ditt/dina barn.

Du som är ung; det där med sju olika sorters blommor funkar inte... ha ha. Håll i hop med dina vänner.

 

Det var några vettiga ord. ;)

Av linduz - 21 juni 2013 00:10

Äntligen har vi kommit till den högtiden som jag gillar allra mest! Sommaren älskar jag, & som det verkar nu, så får vi värme. :) Härligt!


Jag tänker på de barn som far illa, inte bara med aga. Utan, när de ser sina föräldrar duka upp alkoholhaltiga drycker på bordet nu under denna helg. Endel barn far mer illa av det än aga. Men barnen kanske är tystlåtna för de vet inte vad de ska säga. För de kanske är rädda för att mamman el. pappan ska råka illa ut el. om de själva råka illa ut. Jag fattar inte egentligen varför alholhaltiga drycker ska finnas, för de ställer till många problem.


Så jag skänker en extra tanke till alla barn som lider. <3


Idag såg jag en kändis!! på Konsum i byn, ja faktiskt! En f.d klasskompis till mig (eller vi gick i paralellklass). Han är med i bandet Den Svenska Björnstammen från Norrköping. :) Det var säkert 18 år sen jag såg honom.


Nu är det klart & bestämt var jag ska fira Midsommar. Vad tror du att det blev?! Gissa. ;)





Jo hos min bror i Stockholms trakten. :) Jag känner att jag måste komma härifrån. :) Om du har tur, så lägger jag in bilder här, dock ej på brorsbarnen.


Nä, ska ta & sova, ska upp tidigt. :)










Ovido - Quiz & Flashcards