Alla inlägg den 3 februari 2013

Av linduz - 3 februari 2013 21:01

Heej!

Jo då jag lever, fast det är knappt. Axel/nack värken är värre på ena sidan. Vilket jag stör mig på, för det gör ont hela tiden. :(

Nog om det, så slipper du läsa om negativa saker.


Fick se att du har inte kunnat läst ett inlägg sen i onsdags... Pinsamt ja jag vet. Skäms gör jag med.

Jag har haft fullt upp med annat sen i onsdags. Jag har jobbat, då i onsdags hade jag resurs på schemat, det innebär att jag ska jobba på en annan avdelning i huset som behöver en en extra personal. Så nu var jag på en ny avdelning för mig (har varit på två andra tidigare). & jag tycker det är roligt & bra med resurs eftersom jag får en inblick hur avdelningen är. Eftersom jag är timvikarie nu, så kanske jag kan komma i håg lite hur de hade på just den avdelningen.

Ska jobba i morgon igen! =)


I torsdags jobbade jag på f.m, sen var jag till en f.d klasskompis sen högstadiet, han fixade ett armband till mig. Snyggt! Ska försöka lägga upp en bild på det här.


Sen åkte jag hem & tvättade kläder. I fredags var jag ledig, jag bakade bullar, gjorde två olika sorter, en med kanel & en med hackad choklad. :) De med choklad blev kalasgoda! =)

Tog kort på de, så det kommer att läggas upp här.


På kvällen kom min vän/granne hit, vi hade fredagsmys med Tacos. Fick presenter av henne. En badhandduk & en ljusstake. :)

I går (lördag) jobbade jag igen mina förlorade fem timmar som jag bytte bort förra söndagen. Kom hem runt halv 2, sen hade jag i hårfärg i håret, sen just när jag skulle skölja bort det så kom en vän & hennes familj hit, så jag var tvungen & sköjla ur håret så de fick sköta sig själva.

Fick en Rosbukett & en chokladask av de. Jag skrev till vännerna att de skulle sätta in pengar på Cancerfonden i stället för att köpa present till mig.


På kvällen kom två vänner till, vi fikade & sen kom vinet & ölen fram. :) Så den där Melodifestivalen brydde vi oss inte om. Hade mycket trevligare sällskap. :) Fick en rosbukett av de. :)


Gick & la mig tidigare än jag brukar göra en lördags kväll pga värken. Sov oroligt på natten, hittade ingen bra sovställning. :/ Vaknade tidigt i morse, & kunde inte somna om. Men då är Podversioner av Vinter i P1 perfekta! Jag lyssnade på Annika Östberg & Sissela Kyle.

Vägrade gå upp före 09.00, det var ändå min födelsedag. :)


Gick upp åt frulle & bakade mer bullar för jag trodde de inte skulle räcka... ack så fel jag hade... men men nu har jag bullar i frysen. Fixade Chokladbollar med.

Köpte glasspinnar igår, de fick inte plats i frysen, så jag ställde de på balkongen. Ritade en skattkarta till brorsdöttrarna så de skulle få lite spännande idag. Ritade en karta över lägenheten, sen gjorde jag två gåtor, som låg i kuvert. Sen fick de leta på den sista skatten, vilket var glasspinnarna. De blev överlyckliga, sprang in med kartongen. När vi öppnade den så var alla pinnarna mjuka... ha ha. Solen var framme så glassen hade väll smält... ha ha. Men men fixade så de fick i varsina muggar. Sen frös jag in en & en i frysen. Tror de gillade att leta efter skatterna. Deras farfar var lika spänd på det med, för han ville vara med.


Familjen var som skrivet här idag, vilket blir fullt hus för de är så många familjemedlemmar.

Men de åkte strax innan 15.00 för yngsta brorsan hade Innebandymatch. Så då blev det lugnare.


Min äldsta vän (ja inte så alltså äldsta utan min äldsta vän som jag har varit vän med längst) kom med sina barn med. :) Sen kom en vän till med.

Fick en hel del presenter. Jag sa till att jag ville ha USB-minnen... fick inte ett ända... men men fick bra saker med, så det var inte dåligt! :)


Av mor fick jag hudlotion, kroppsolja, broddar till skor & två tulpanbuketter. Av far, hans sambo & yngsta brorsan fick jag fyra vinglas, av storebrorsan & brorsdöttrarna fick jag alla filmer med Stig-Helmer! =) De ville jag ha, så de var roligt! Av syrran fick jag en skål, en som har en gammaldags stil. :)

Av mina yngsta syskons mamma fick jag presentkort på Lindex.


Av vännen & hennes barn (samt en vän till & hennes familj) fick jag en Hälsotidning, godis, en liten vinflaska & en bok.

Av vännen som kom fick jag en bok & choklad.


& samtidigt har jag fått grattishälsningar via Instagram & F.B Herregud över 100 personer har grattat via F.B Hur ska det bli nästa år när jag fyller jämt... törs inte ens tänka på. Men om jag ska erkänna så har jag redan börjat tänkt på hur jag ska bli firad nästa år. ;-)


Nej, nu ska jag logga in på F.B, har inte svarat på en ända hälsning, jag har bara gillat de. Ska inte svara förrän i morgon. :)


Ha en fin måndag! :)














Ovido - Quiz & Flashcards