Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Sista...

Av linduz - 25 oktober 2013 16:01

... inlägget från hembyn. :)


Ja nu är det sant, jag ska äntligen lämna min hemby, här har jag alltid bott (ja jag har bott på landet strax utanför byn i större delen av livet) flyttade in hit när jag var tolv år. Sen dess har jag bott här. 


I denna lgh. har jag bott lite mer än åtta år, så lång tid har jag aldrig bott på en plats själv. 

Flyttade hemmifrån år 2000, har jag för mig. 


I morgon går flyttlasset med allt, ska bo i min jobbstad. Gick i gymnasiet i samma stad, så jag känner igen staden. Ja inte helt, men men de flesta ställen vet jag var de är. 

Fick nyckeln i måndags, sen dess har jag & mor kört grejer. Har fått i ordning lite där borta. :) 

Mitt nuvarande hem ser fortfarande ut som KAOS. Men men förhoppningsvis ser det bra ut snart. Får städhjälp är glad för det. :) 


Idag är det även en jobbig dag, tja jag & den personen som jag ska skriva om umgick inte på de sista tretton åren. Men det känns iaf.

Idag för två år sen gick en ex. klasskompis bort, hon hade Livmorderscancer. Jag fick berättat av en annan ex. klasskompis hur ex. klasskompisen hade det. Hon fick cancern, sen försvann den, sen återkom den. 

Hon hade fått ett barn något år tidigare. :( Tror ett. 


Ska gå till kyrkogården & tända ljus för henne, bekanten som gick hastigt bort som jag skrev om för någon vecka sen, mitt kusinbarn, mormor/morfar & farmor/farfar. Så alla kan få lite fint. 

Självklart ska jag tända för alla igen när Alla Helgona helgen kommer.


Om jag kan & fattar, så kan jag få internet ganska så fort, för jag Internet uttag i nya lgh. så jag ska bara koppla in alla sladdar. 


Nä, ska gå & tända alla ljus nu innan mörkret kommer. 


Ha en fin helg alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards