Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av linduz - 14 oktober 2013 23:58

Denna dag, 14:e oktober är en jobbig dag numera. Varför?

På denna dag för två år sedan hände det en tragisk olycka i Älgjakt i norra delen av vårt land. En bekant till mig gick bort av ett vådaskott. Bekanten är (håll i dig) min bonusmors systerson. Kände honom sen han var bebis. Har kännt hans familj, morföräldrar, morbror & moster sen jag var själv bebis. 


Gick till honom & tände ett ljus, stod vid honom & tänkte på honom samt hans nära & kära. 

& nu idag (14:e okt.) började Älgjakten här i trakterna. Nästan varje år kan man läsa om olyckor i Älgjakten, den här olyckan var svår & tro på (är fortfarande svår & tro på). 

På kvällen satt jag & kollade på hans profil på f.b, tankarna kom igen, jag började rysa till i kroppen, magvärken kom samt tårarna. Skickade sms till bekantens familj. Ja inte nu under kvällen, utan på e.m


Snart igen om någon vecka är det dags att gå & tända ett ljus för en annan som gick bort med, skriver om det då på den dagen. Om nu jag har något internet. 


Med detta avslutar jag; ta hand om dig där ute & var rädd om dig. Ta hand om dina nära & kära.   


Godnatt.


Ovido - Quiz & Flashcards