Alla inlägg under mars 2013

Av linduz - 4 mars 2013 21:31

Tjo, jo som ni vet så var jag med min äldsta Guldklimp i Sthlm i helgen. Vi besökte bror/farbror med familj.


På fredagen gjorde vi inte så mycket, var ute & lekte i en lekpark med barnen, sen hem & vi åt Tacos. :) Mums!


På lördagen tog vi oss till Naturhistoriska muséeumet & kollade runt där. Roligt & se hur vi människor var innan vår kropp var helt utvecklad & alla dinosaurie skelett & Mammut skelett. :)

Jag, brorsan & äldsta Guldklimpen gick på Cosmonova & kollade på en film om Havets koraller. Den var intresann & bra. Dock handlade den mycket om Miljömålvetenskap.

www.nrm.se där hittar du mer information om Naturhistoriska & Cosmonova.


Efter besöket där skiljdes vi oss åt, vi tjejer drog mot Globens city. Grabbarna åkte hem. Vi skyndade oss till Globen så vi skulle hinna med Sky View (en Glaskupol som hiss som går utompå Globens fasad upp på toppen av Globen). Det var på håret att vi hann med, det kan jag tipsa om att åka, det var roligt & se Stockholm uppifrån & se hela Stockholm. :) Man var c:a 5 minuter på toppen, själva resan tar c:a 15 minuter.

Här hittar du mer information: www.globearenas.se du hittar Skyview bland flikarna.


Efter Globen så åkte vi in mot Södermalm, vi tog oss mot min favorit restaurang på Södermalm, Koh Phangan. Mer information hittar du här, www.kohphangan.se den restaurangen har inredning som i Thailand. Syrsor som låter, Åksväder som låter. :) Mysigt & god mat, trevlig personal som jobbar. Den finns på Södermalm & på Östermalm, men jag har bara varit på den på Södermalm. Finns även i Uppsala. Den restaurangen kan jag verkligen rekomendera!! =)


Efter restaurang besöket tog vi oss hemmåt. Tror att äldsta Guldklimpen gillade att ha tjejkväll, för vi kom hem efter 20.00, så för henne var det lite senare så det var nog spännande & åka T-bana & Pendeltåg.


Igår åkte vi mot Nacka & gick på Andy's lekland, ett stort lekland. Det fanns ngt för alla åldrar där, strax utanför leklandet fanns det affärer, för leklandet låg i en galleria. :)

Det fanns en affär med godis & annat, & Wayne's Coffee fanns där med så man kunde köpa mat & fika där. :)

Mer information hittar du här, www.andyslekland.se. Det ligger i Sickla köpkvarter. :)

Det kan jag rekomendera med. :)


Sen efter leklandet gick vi i affärer, hittade lite smått & gott, sen åkte vi buss mot Slussen, sen t-bana till Centralstationen, sen skiljdes vi åt. Vi åkte tåg hemmåt, & brorsan & de åkte hem. :)

Har haft en fin & rolig helg, tror att äldsta Guldklimpen kommer att glömma denna helg sent. :)


Ja det var min helg det.


Vad gjorde du i helgen?!   



Av linduz - 4 mars 2013 12:42

... inlägget jag skrev om igår, kommer i kväll efter 21.00 :) Ville bara skriva det, för nu är jag totalt slut i kroppen & huvudet. Ända frågan jag ställer mig nu är; hur ska jag orka jobba?! Jajja, fem timmar handlar det om. Får väll stoppa i mig Ipren.


Ha en fin måndag alla!  

Av linduz - 3 mars 2013 20:50

Ho ho ho ho ja så låter det här inne. Stort EKO här på bloggen.

Vad ska jag skylla på?! Jo då det finns orsaker.


Jobbade lite förra veckan, förberedde inför helgen, städade, firade en tio åring som blev överlycklig.

Var bortrest från fredag till idag. :)

Blev genomförkyld natten till igår, halsvärk & snorighet. :( Har inte varit så här förkyld sen förra våren tror jag. Så tänk på hur länge jag har klarat mig från förkylning. :)


Var i Stockholm under helgen, har gjort massa roliga saker.


Ja, det här var lite kort om vad jag har gjort. Ville bara visa att jag lever. Ett längre inlägg kommer under morgondagen. :) Då kommer det lite roliga tips med! :)


Ha det fint tills nästa gång du tittar in här. :)











Ovido - Quiz & Flashcards