Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Kämpigt.

Av linduz - 5 mars 2013 11:56

Nu förstår jag vad folk menar när de har jobbat med Ipren i kroppen. :( Det va ingen höjdare direkt, det kändes bra men jobbigt. Under fem timmar va det kämpigt, kändes som jag hade feber.   


Kom hem helt slut i kropp & huvud, har sjukanmält mig för idag, i morgon & torsdag. För jag måste krya på mig. Ska jobba i helgen som kommer.

Ska jobba natt, har gjort det förut, men det var för nio år sen. :/ Så det blir nervöst. Men det ska väll gå det med. Har sällskap med en till. Då för nio år sen då jobbade jag ensam.


Idag känns det likadant, fast "febern" är inte kvar. Nu vet jag ju inte om jag hade feber igår, men kroppen var varm & kall samtidigt.

Har stoppat i mig apelsiner & mango nu, så nu finns det C-vitaminer i kroppen. Ska ta & kolla på Annorlunda familj på playen, sen ska jag lägga mig & läsa.


Fick hem två nya böcker idag på posten, brevbäraren ringde på & jag hade inga byxor på mig. Tvungen & leta på byxor, sen öppnade jag. Han & jag känner varandra sen förut, han frågade mig om han väckte mig... ha ha. Nä, men jag hade inga byxor på mig sa jag. Det kan va bra & ha det sa han då. :) Jag ser kanske nyvaken ut. Inte vet jag. ;-)   


De böckerna som kom idag heter "Vecka 36" & "Istället för dig" de är skrivna av Sofie Sarenbrant. Läser hennes nyaste just nu "Vila i frid". Kan rekomendera hennes böcker, ja iaf "Vila i frid".

Köpte Sharon Osbournes självbiografi på Akademibokhandeln i söndags. & igår köpte jag "Jag kommer sen..." en sann historia om diskoteksbranden i Göteborg, 1998. En föräldrer har berättat med egna ord om allt. Eva Wiklund har skrivit boken.   


Nä, dags att vila.

Ha en bra tisdag.      


 
 
Annie

Annie

6 mars 2013 14:15

Hoppas du mår bättre !
Vet hur det känns att jobba med Ipren i kroppen ..
Hoppas det går bra att jobba natt ! Har jobbat natt, men det var länge sen. Läste ditt tidigare inlägg också, Min favoritresturang på södermaim i Sthlm är just Koh phangon ;-) varit där flera ggr ;-)
Krya på dig! /

http://cupcakes-ochannat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards