Alla inlägg den 3 november 2012

Av linduz - 3 november 2012 00:46

Inte ett inlägg sen i måndags... Eko här & eko i huvudet.

Händer en hel oroligheter hos mig, men inget jag vill dela med mig om här. Det är för privat.

Funderar ibland skaffa lösenord till vissa Blogginlägg, så vissa inlägg blir låsta, då får ni mina närmaste läsare en kod så ni kan läsa inläggen ändå. Men hittills har jag kännt att det har känts onödigt, men jag ska kanske fixa det.

Hojtar till i så fall.


Denna vecka har rusat fram, i måndags, tisdags & onsdags jobbade jag. :-) & det gick bra! Säger inget mer än så pga tystnadsplikten. Jobbade på ett Demensboend, samma som i somras. :-)


Igår nös jag c:a 50 gånger, nej jag skojar inte. Det var så, allvarligt. Kände mig konstig & trött på kvällen. Idag (fredag) vaknade jag med snorighet. & tanken blev; jahap nu är jag förkyld. Ville bara ligga kvar i sängen & dra täcket över mig. Det ändrade sig snabbt, fick sms av en vän som ville fika med mig. & det kunde jag inte tacka nej till. För helt plötsligt mådde jag bättre, tror det beror på att jag sov länge. :-)

Efter fikan så gick vi tillsammans på byn & shoppade lite. :-) Handlade present till brorsans ex. bonusdotter. :-)

Sen handlade jag mat.

Kom hem & fikade igen för att värma mig, köpte Saffransskorpor (de var goda). Sen blev jag hämtad en en vän. Följde med henne hem till henne & hennes familj på Fredagsmys. Åt gott. :-) Sambon prestenterade två nya öl för mig. Den ena har funnits med länge, men jag har aldrig smakat för den är mörk. Men den var god, samt den andra.

Om du följer mig på Instagram så ser du båda sorterna där.

Den ena var Carling en ljus öl på 4 %, Engelsk öl. Var god. :-) Den andra var Newcastle Brown ale. Det var den jag har varit skeptisk mot tidgare för den är mörk. Men den var lättdrucken & god.

Drack även årets första glögg med, igår (torsdag) drack jag Julmust... Sen när drack jag Julmust den 1:a november tidigare??!! Har (nog) aldrig hänt tidigare. 


& sen såg jag på SVT play i torsdags kväll för jag ville se på repriserna av den omtalade triologi avsnitten av "Torka aldrig tårar utan handskar". Oj, det var en av de bästa sakerna jag har sett på länge. :-)


Ja detta var ett urklipp under min vecka 44. :-)

I morgon lördag ska jag gå till Kyrkogården & tända ljus för mina kära som har tyvärr lämnat oss för tidigt eller lämnat oss i rätt tid.   


Ha en fin Alla Helgona helg alla läsare.   



Ovido - Quiz & Flashcards