Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Kaffe med Rån.

Av linduz - 23 mars 2014 18:49

Heej, men ojsan nu får ni tredje inlägget denna vecka. 


Här är allt bra, söndag kväll & det är lugnt. 


I fredags slutade jag jobba 12.00, sen gjorde jag lite ärende. Köpte nya skor till mig, svarta kängor. 

  de här blev det. 

Källa: dinsko.se

De blev bra tyckte jag, fick ner mina inlägg med.   


Hände inte så mycket i fredags, tog det lugnt. 


Igår städade jag lite, pysslade & fick ordning på hemmet. På kvällen kom syrran, vi gick & bowlade, hon ledde över mig med månag poäng en lång tid. Efter en stund så kom jag efter henne. Det slutade med en seger för mig med två poäng mer.   Efter bowlingen gick vi & fixade Kina mat, restaurangen var full, vi beslöt oss för att hämta mat & äta hemma. Fixade efterrätt, Cheesecake med Lemon. 

Syrran sov kvar här, imorse åt vi en god frukost.

Sen skulle jag åka till en vän & hennes familj, syrran skjutsade mig (hon övningskör) till stationen. Men där fick jag se att tåget var en timme inställt. Så det blev att ta en promenad hemmåt igen, gick längs gamla stan hem. 

Efter någon timme kom mor hit, hon skulle handla & då skulle hon komma förbi & hämta en grej. 



Dagens tips;

Köpte mig en pocketbok idag, "Kaffe med Rån", Catharina Ingelman - Sundberg har skrivit den. Det har tydligen kommit en nyare bok med henne med, den heter "Låna är silver, råna är guld". Enligt mor så ska Kaffe med Rån vara rolig. Den handlar om ett gäng pensionärer som har det tråkigt på det privata äldreboendet som drar in på olika saker pga sparande. De startar Pensionärsligan... 

Ja där fick du en liten cliffhanger om boken.



Har ändrat Gästlösenordet, jag skrev ett privat inlägg innan detta inlägg. Och om du vill ha det, så hojta till!


Nä nu ska jag ta & kvällsfika lite.  


Ha en fin måndag!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards