Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Lila & rosa tulpaner

Av linduz - 16 februari 2014 23:09

Oj söndag kväll & jag ska snart lägga mig i sängen. Ska bara invänta herr John Blund, han är i grannhuset såg jag när jag kom hem vid 21.30, det bor många & han skulle ta min port sist. Den dumma...


Har jobbat idag, hade denna dag inbokad innan jag fick vikariatet, & jag hade en till dag inbokad, men behöll denna dag. Vilket jag är glad för, för idag & i kväll har det varit roligt & jobba. Lite tok & retsticka har man varit. & mycket klantig... började att spilla ut några köttskivor & sås på ugnsluckan så den blev kletig & bläig. Sen fick jag gelé under foten så jag kletade ner golvet... skitkul. Jag ville bara ge upp & åka hem.

Men men sen blev dagen bra. Likaså kvällen. 


Har varit sugen & åka till hembyn i några dagar, träffa lite vänner samt familjen. Men nu är far & hans sambo på semester, så då är det bara två av mina bröder samt mor som är hemma av familjemedlemmarna. & vännerna jobbar väll. Vilket jag unnar de. Är ledig i två dagar efter morgon dagen, så jag funderade om jag skulle ta bussen dit i morgon & sova kvar. Men jag har inte bestämt mig. 


Vad tyckte du om det föregågna inlägget?! Lite annorlunda inlägg än vad jag brukar skriva.


I fredags köpte jag hem blommor & lite godare mat, gjorde Pannbiff med feta ost & hade klyftpotatis till det. Samt Tzakiki sås. Blommorna var Lila & Rosa tulpaner, de är fina än. För några veckor sen fick jag lära mig att man kunde ha i Potatismjöl i vattnet, så växte de inte. Provade, & killivipp, det fungerade! Inte ens blommorna slog ut sig. :) Fina & så, men jag tror jag struntar i Potatismjölet i fortsättningen, för de "kröp" lixsom uppåt i stjälken. 


Nä nu ska jag lägga mig & läsa lite roliga saker. :)


Just ja, en stor eloge till sveriges dam & herr skidstafett lag! grattis till era Guld medaljer! Damerna hade tydligen inte tagit Guld i OS sen 1960. =) Håller tummarna för Damkronorna nu! =)


Hej hopp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards