Alla inlägg den 30 juli 2013

Av linduz - 30 juli 2013 10:37

Skulle skriva ett inlägg tänkte jag här om dagen. Dagen flög bort med värmen, sen kom helgen, den var fylld med annat. Storebrorsan fyllde år, firade honom. Han bjöd till fest (trots) att han fyllde inte jämt. Två av hans vänner tyckte han kunde göra så här varje lördag från maj - september. Då skulle vännerna sätta in 500 kr. på hans konto... ha ha. Brorsan kan konsten & få kött bli så gott, han låter säkert det ligga i marinad i timmar (om inte ett dygn innan). Vet inte exakt, får fråga. :) Hans blivande sambo var inte där, hon är på semester. Brorsdöttrarna var på semester med mamman. Senare på kvällen kom ungdomarna upp, klockan 04.00 kom jag hem. Då hade inte alla gått hem. :)


I går var det så varmt så jag åkte till stranden & njöt ett par timmar. :) Lyssnade bland annat då på Henrik Lundqvists (hockeymålvakten) sommarprat i P1. Den var bra. Lyssnade på Maja Ivarsson tidigare, hennes berättelse var också bra. Kan rekomendera & ladda hem appen på telefon, sen leta på alla sommarpratare & vinterpratare. Finns för flera år tillbaka. De finns i Podversion.


Annars är allt bra här, jag är mer lugn av mig nu. Tempot är nere på noll, vilket är toppen! Jag tar dagen som den kommer, har lite inplanerat för idag & i morgon. & e.v i helgen. :)


Nä, ska ta & röja nu, det kom en bomb & släppte ut allt skräp på golven. Den som gjorde ska jag ha tag i. Då blir det synd om den. ;) He he













Av linduz - 30 juli 2013 10:29

I förra veckan gjorde jag en egen potatissallad, till helgen som var gjorde jag det igen.

Den andra gången hade jag i lite annat som jag inte hade i första gången.



Detta behöver du; (jag använde inga direkta mått, höftade)


Kalla kokta potatisar

Kapris

Äpple

Soltorkade tomater

Majonäs

Cremé Fraiché el. Turkisk Yoghurt

Salt

Sv. Peppar

Rödlök (jag hade färsk)


Blanda i hop allt, använd din fantasi vad du kan ha Potatissalladen till. Jag hade den till Rostbiff & grillat kött.











Ovido - Quiz & Flashcards