Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Heeej!

Av linduz - 12 september 2013 11:15

Ja jag vet det har ekat här nu ett tag. Vet inte hur många kvällar jag har tänkt ; nä nu ska jag skriva ett inlägg i bloggen. 


Här är allt bra, just i dag är jag arbetslös. Den andra september blev jag arbetslös, eller det var då jag gick på Timvick. Idag är det andra dagen som jag är arbetslös sen jag blev Timvikarie, & det är ju bra att jag inte har så många arbetslösa dagar. 

Jag får ett sms av Rekryteringen om de vet att det behövs folk i förväg, nu har jag fyra jobbpass inbokade. 


I går & i tisdags gjorde jag intro. på ett nytt ställe, ett dagcenter för personer med funktionsnedsättning. Det var roligt! Så nu är jag redo för att bli kallad dit på jobb. & det bästa med detta ställe är att det ligger typ fem minuters gång väg från där jag ska bo i grannstaden! =) Lovely! 


Jag har hunnit med att festa lite & varit barnvakt till mina yngsta Guldklimpar under min frånvaro här på bloggen. 

Vi hade Öltält & annat skoj här i byn helgen för två veckor sen snart. Var ut på fredagen med vänner, hade en kul kväll som slutade med en efterfest här hemma med tre personer till. Bla. Mr. S, han stannade kvar här. & där stannar den historian. ;) 

Tog tåget mot mina Guldklimpar, gick bra hela resan till T-centralen, där bytte jag till Pendeln. Hamnade på rätt med, 20 minuter senare kom jag till stan där bror & hans familj bor. De har flyttat, men det var på samma väg som man åkte pendeln på förut. Så det var inga konstigheter. :) Skulle ha åkt hem dagen efter men stannade kvar en dag extra. :) Det var skönt! :)

Det gick bra att ta hand om de, fick sova i samma rum med de båda dygnen, för att avlasta brorsan & svägerskan. 

Fick de stanna lite längre på rummet på söndagsmorgonen, då jag visste att brorsan & svägerskan var trötta. 


Jag tog samma pendel som svägerskan & barnen på måndagen, & sen fick jag hoppa av själv vid T-centralen. Missade ett tåg, men hade tur att det gick ett en dryg halvtimme senare. Så jag fick undersöka allt själv på T-centralen, gick bra. Hamnade på rätt spår sen. :)


Nu börjar jag tänka lite på flytten, då jag måste ta & rensa källarförrådet & rensa lgh. Tänkte rensa förrådet snart nog så det är inte så mkt sen. Måste tänka ut hur jag kan jobba med. :) 


Nä, ska ta & avsluta här innan du får läsa dravvel om ingenting. ;)


Ha det fint.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards