Alla inlägg den 17 september 2013

Av linduz - 17 september 2013 19:06

Hej. Ja jag kan väll inte bara slänga in ett recept & logga ut. ;)


Här är allt bra, idag har jag bara vart hemma har inte ens vart ut genom portdörren. Jag har tvättstugan nu, så jag får iaf Trappmaraton. ;) 

Har rensat en del så det känns bra, kastat bra mycket. Det sägs att man kan ha tre högar när man rensar

1. Spara 2. Kanske ska användas. 3. Kasta.


När jag rensar så har jag 1. Spara. 2. Kasta. Jag anser har jag inte använt sakerna mer på ett år, så kastar jag de. 


Så nu står det en stor plastkasse med som ska till pappersinsamling. & en svart sopsäck med skräp. Det sparade ligger i hög. Ska rensa ut mer här i lgh. Känns så bra att få rensa & kasta saker som jag känner ingenting för. :) 

Ser inte fram i mot & rensa källarförrådet... som tur så rensade de jag det för kanske två år sen. Så när jag ser vissa grejer så borde jag komma i håg vad som ska kastas. 


Har vart "ledig" i igår & idag, kändes som att jag behövde det. Jobbade helgen som var, så det kändes behövligt. Ska jobba nu i tre dagar, sen får jag en "ledig" helg. Ledig är jag ju inte eftersom jag har annat & göra, jag blir ju arbetslös de dagar. 


Nä ska ta & avsluta. 


Ha det fint alla. :)

Av linduz - 17 september 2013 18:55

Tänkte att det var ett tag sen ni fick ett recept av mig. :) 

Nu i kväll slängde jag i hop en Pastasås.


Jag hade;


2 paket bacon

½ gul lök

1 halv liten burk majs

2 morötter

1 paket krossade tomater

C:a 1 dl Matlagningsgrädde


Gör så här;


Lägg i baconen & fräs på de lite, blanda ner hackad lök. Låt det få stekas i hop lite, krydda med salt & svart peppar. 

Blanda ner majs & tunna skivor av morötter. Låt de få stå en liten stund & kokas i hop. Blanda ner krossade tomater & häll på grädden. 

Låt de stå en lite längre stund c:a 10 minuter & små puttra. 


Servera med valfri pasta. 


Tyckte det blev bra med att blanda ner grönsaker för då slipper man ha grönsaker till. :) Jag hade inga mått utan jag "höftade". 

Ovido - Quiz & Flashcards