Alla inlägg den 23 september 2013

Av linduz - 23 september 2013 09:06

Hej, 

Här är allt bra, det har inte hänt så mycket sen jag skrev sist. Jobbat har jag gjort, var på en "ny" avdelning i fredags. Har varit där tidigare men har inte jobbat där sen i februari. Så det var kul & återkomma. :) 

Blev kallad "Sameungen" av en kollega. (Och min blivande granne fick jag veta). Jag sa till henne att du kommer väll gapa "Sameungen" i kvarteret så jag kommer bli kallad "Sameungen" i jobbstaden. Hon tyckte att jag såg ut som en Sameunge, jag har det utseendet. Lite komiskt, mina helbröder ser ut som att komma från Iran/Irak. Jag från Island. & som jag vet så har vi inget släkte i de länderna. Vi är helsvenskar, men min morfar var väldig mörk när han var yngre. Men var mitt utseende kommer från det vet jag inte. Skulle va kul & släktforska kanske. 


Jo idag ska jag till Miniakuten hos min läkarstation. Jag har haft ont i vristen/foten en längre tid, men har inte bara gått till någon för det. Sen har jag ont i stortån i samma fot. Vet inte vad det kan bero på, att jag har ont i vristen kan jag förstå, jag vrickade foten i högstadiet. Men nu är värken där ständigt & jag kan inte ta promenader lika mycket som förut. Så nu ska jag gå till doktorn idag så får hon kolla. & e.v skicka remiss till röntgen. 


Jag vill ju kunna ta fler promenader & så, men värken hindrar mig i bland. Värken strömmar upp i smalbenet. & i bland viker sig benet med. 

Nä dags att göra ordning sig. 


Ha en fin måndag! 

Ovido - Quiz & Flashcards