Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Födelsedag

Av linduz - 29 juli 2012 21:50

Idag skulle mitt älskade kusinbarn blivit 24 år. :( Men som du kanske vet så får han fira sin födelsedag någon annan stans i nagijala än hos sin familj.

Vi som kände honom får inte gå hem till han & ge han paket, nej vi får gå till en sten i Asklunden & ge han blommor & tända ett ljus.

Jag har inte kunnat gått till honom idag, men ska göra det i morgon.


Han har många grattis hälsningar på f.b, han var en älskad person som är mycket saknad.   

Han är mitt äldsta kusinbarn, det var han som kom först & jag kommer i håg hur jag var nyfiken. Var hem till min kusin & hälsade på. Höll honom & hjälpte till.

Han föddes med gomspalt, det gjorde jag med, men kusinbarnets syntes på överläppen. Kommer i håg att jag tyckte det såg otäckt ut. (Min gomspalt var nere i mjuka gommen, så den syntes inte). Kusinbarnet var mycket på sjukhuset pga gomspalten. Jag tyckte synd om honom, för jag fick göra många operationer jag med.

När han äntligen blev klar för det så fick han ett bra liv.

Han gick klart skolan, fick jobb. Hade nyss tagit studenten, så kom det trista beskedet...

Sen hösten 2007, fick han beskedet att han hade Leukemicancer... sen fick han göra många sjukhusvistelser. Sen blev han frisk från den, men sen omsjuknade han igen. & cancern kom igen, tyvärr fanns det inget & göra...


När han gick bort så sörjde/sörjer nog halva byn honom, för han hade grymt många vänner.

När man kommer till hans plats, så är det alltid ngn blomma, eller ljus där.   


Grattis älskade Hane på din dag!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards