Alla inlägg den 22 juli 2012

Av linduz - 22 juli 2012 12:13

Idag är det ett år sedan sen bombningen i Oslo & massakern på Utöya. Idag skänker jag tankar till alla offer & alla anhöriga till offer som omkom. Samt till hela Norge, men inte till Anders Behring Breivik han tänker jag inte skänka heder till. Hoppas han får ett hårt straff.


     


Av linduz - 22 juli 2012 11:57

Jo men jag lever.   

Här är allt fint, söndag idag. Har en ledig helg, fick två lediga helger på raken på schemat, så nästa helg är ledig med.    Trivs verkligen på jobbet, när jag ska jobba en tur på nio timmar så känns det inte alls jobbigt, utan det känns bra just pga kollegor & brukare.

Min gamla jobbarkollega från Kortidsboendet här i byn jobbar som Sjuksköterska på min avd. just nu, det känns så roligt & se henne vara där.   


I fred. gjorde jag inte så mycket när jag kom hem, ringde upp en vän i Gbg, fick tackkort från deras bröllop. Fast det var förra året de gifte sig, hon förklarde varför det har tagit så lång tid för att tackkorten inte har kommit. Vi pratade i 40 min. Vi har varit närmare vänner förut, men tappat lite kontakt genom åren. & det känns trist. Vill åka ner & hälsa på de. De väntar sitt andra barn nu, som kan komma när som helst.   


Sen åt jag en sallad som jag hade gjort själv, Hemköp har salladsbar & jag plockade i hop lite som jag tyckte om tycker det är bra med salladsbarer.  Det är inte så dyrt heller. Jag gillar inte pasta som är i marinad, som är kallt. Så jag tar oftare bulgur.

Lördagen gick i lugnets tecken, jag satt & solade på balkongen, läste ut Ozzy Osbournes självbiografi, vilken kalasbra bok! Du måste läsa den om du tycker om honom el. Black Sabbath. Vilket liv han har levt. Kan rekomendera den!

Nu ska jag bara hitta en ny bok & läsa, så jag har ngt & läsa på bussen till jobbet & hem, samt rasterna & ja fritiden. Man "plöjer" genom" fler böcker på sommaren tror jag när vädret är mindre bra & när solen är framme.


Idag vet jag inte vad som händer, ska iaf ta en promenad.


Tjipp tjipp.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards