Direktlänk till inlägg 29 december 2013

Min julhelg.

Av linduz - 29 december 2013 22:20

Här kommer det lite rapport om sista tiden. 


Dagen innan julafton, jobbade jag. Cyklade hem & spelade Bingo Lotto, var vädligt när att vinna en resa till Jamaica. :) Skulle inte sitta fel. :) Men jag vann inget. 


På julaftonen ringde jag till lite folk & önskade de en God Jul. Åt en god frukost samt lunch.

Gick & jobbade sen. 


På kvällen kom min svägerska & äldsta brorsdottern & hämtade mig vid jobbet, vi åkte mot barndomsbyn. I bygdegården firades det jul med familjen & min fars sambos familj. 

Åt lite mat. :) Brorsdöttrarna hjälpte till att dela ut julklapapparna från mig & till mig. 


Jag fick; en ljusstake som ser ut som en Ängel, små karotter som rymmer tre deciliter (man kan lägga i olika maträtter i de i stället för en stor gratängform), två mindre karotter som ser ut som hjärtan & en skål & en mugg. 

Skålen & muggen & ljusstaken fick jag av syrran, de hjärtformade karotterna fick jag av brorsan & hans tjej de andra karotterna fick jag av far & hans sambo. 


Jag gav julklappar till brorsbarnen, mina yngsta syskon, gudsonen & gudsonens syster. Samt storebrorsans bonusson. 

Brorsbarnen (de äldsta), gudsonen & gudsonens syster fick varsin handduk & en reflex. Näst yngsta brorssonen fick en Rubikskub & en reflex. Yngsta brorssonen fick ett pussel & en reflex.

Storebrorsans bonusson fick en bok om Hedenhös & en reflex.


Rubikskuben var inte bara brorssonen som höll på med, även jag, mor, ena brorsan & ena svägerskan. & inte kunde vi lösa den heller... ha ha. Köpte den på Jysk, tyckte den var enkel & typisk barnvänlig... men tydligen var den svår för alla åldrar. 


Nu har jag lite lust & köpa en Vuxen rubikskub till mig... ha ha. Kollade på ett You tube klipp, det var en fem årigt barn som kunde lösa en Rubikskub (en vuxen) på 1, 58 minuter...


Efter julklappsutdelningen satt jag & pratade med mina syskon lite. Sen åkte vi hem efter en stund. 

Juldagen gjorde jag just inget, på kvällen var jag på bio, såg Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Den var rolig & bra. Har du inte sett den, gå & se den! :)

Jag hade lite lust & festa men efter bion var jag trött, så jag struntade i att festa. Kändes skönt dagen efter. På Annandagjul tog jag det lungt på dagen på förmiddagen gick jag till en vän (min gamla granne & vän. Så jag var & klv runt i min gamla trappuppgång. :) På kvällskvisten gick jag till några vänner & hälsade på. Sen firade jag jul med Gudsonen, hans syster & mamman. Vi åt lite julsmörgåsar & kollade på film. 

Kom hem sent på kvällen, till mor. 

Jag sov hos mor alla dagarna, vilket var fullt ös från morgon till kväll. För yngsta brorssönerna, brorsan & svägerskan var där med. 

Jag led med brorsan, han hade torrhosta, men han hade hostat sönder Revben, så det gjorde ont på honom. Jag kunde inte titta på honom, var nära på att fälla tårar. 

Åkte hem till mig i fredags, på förmiddagen träffade jag en vän & hennes familj. På eftermiddagen åkte jag till jobbet. 

Sen har jag jobbat hela helgen, i morgon är jag ledig. :) Sen jobbar jag Nyårsafton & Nyårsdagen samt några dagar till. 

Har sagt till om extra jobb, för jag jobbar 75 % & jag har ingen a-kassa så jag vill kunna jobba lite extra, så jag fick extra jobb igår, jobbade totalt 10,5 timmar. :) Kändes bra att kuna ställa upp när det behövs. Är ledig två dagar i veckan som kommer på schemat, men en av de ska jag jobba extra.


Har jobb en vecka till, chefen sa något om förlängning, men hon hann inte fixa schema innan hon gick på ledighet... så jag vet inte hur det blir efter 5/1. För hon återkommer 7/1. Så det visar sig hur det blir... 


Blev uppringd av en vän på Annandagjul hon undrade vad jag gör på Nyårsaftonen. 

Det blev bestämt att jag ska till henne efter jobbet, vi ska äta lite gott & fira lite. :) Kul!! Hade tänkt & höra av mig till henne, men hon hann före. 


Nä, nu ska jag ta & sova. 


Hoppas du hade en lugn & bra julhelg. :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Ovido - Quiz & Flashcards