Alla inlägg den 19 december 2013

Av linduz - 19 december 2013 21:57

Hej, tyckte det var dags att uppdatera bloggen. 

Förstår inte varför jag har blivit sämre på uppdateringen, förut kunde jag skriva oftare & längre inlägg. 


Nu slarvar jag med allt. Varför? 


Men två saker ska jag bara göra, jag måste skriva ett strax före jul, så ni får en hälsning av mig. 

& sen någon dag innan Nyår, ska jag skriva en Årskrönika. 


Annars är allt bra här, jobbar en dag till sen går jag på ledighet i två dagar. :) Ska bli skönt & ta helg, det är jobbigt att jobba två helger på raken. Jobbar Julaftonen, sen är jag ledig i två dagar, så det ska bli skönt & njuta av julhelgen. Inte för jag tycker om julen. Jobbar sen Nyårsaftonen & Nyårsdagen.


I år blir vi många på julaftonen, närmare trettio stycken, far & hans sambo har hyrt bygdegården i min barndomsby. Familjen & lite släkt ska träffas på dagen, sen på kvällen efter 20.00 kommer jag. Far & hans sambo hade tydligen bjudit in min ena faster & hennes man med, samt min mor. Ska bli väldigt konstigt att mor är med. Mina föräldrar skilde sig för 21 år sedan. Sen dess har vi firat jul med de på varsitt håll. Mina föräldrar kan umgås under samma tak & de kan prata med varandra med. Vilket jag är glad över. Fars sambo är inte den sambon som far lämnade mor för.


En annan grej som jag tycker om vid julhelgen är att den helgen är barnens högtid, & jag tycker egentligen att vuxna ska ge tusan i alkoholen under den helgen, för det skadar så mycket. Många barn kommer i fara när alkoholen är med i bilden. Nä, julhelgen ska vara en vit helg. Ja inte vit som snö, utan vit som utan alkohol.


Jag sänder kramar till barnen här i vårt land som hamnar i fel sällskap pga dennes föräldrar/föräldrer har ett missbruk.   

Ovido - Quiz & Flashcards