Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Heej!

Av linduz - 17 december 2012 22:14

Nu är jag här igen! Nästan en vecka sen jag uppdaterade sist. Förlåt.


Jag har det bra, trots en envis obruten förkylning i kroppen. Ja, den är obruten för den har inte bryit sig ut. :-( Känner hur det är i kroppen, fryser, halsvärk, snuva & huvudvärk. & typiska förkylningssymtomer... Blä, antingen vill jag vara frisk el. förkyld. För detta är så tradigt. :-(

Förlåt om jag skriver om detta. Så nu fick jag ur mig det med.


Annars är det fint, mår bättre för varje dag. Fast bekymmer har jag, men det har ju varje person.

Om en vecka är det Julafton, för mig kvittar det. Jobbar den dagen, slutar tidigt. Så jag får fira jul med mina bröder & mina fyra älskade Guldklimpar & min mor.

När jag ska få fira med min yngsta bror & syrran & far & hans sambo, det vet jag inte. & jag orkar inte bry mig om det just nu heller. Fick veta lite av mor vad far hade sagt... Hm. Ja, han kan gott få fira julafton ngt år utan sina tre äldsta barn, för vi äldsta har firat jul med honom varje år i 20 år. & vi har aldrig firat jul på julafton med mor! & nu är det hennes tur, så är det!!

Traditionen måste brytas någongång. Blä, förlåt för det med, men nu fick jag ur mig det.


Har jobbat hela helgen, sov på jobbet natten till sönd. sov oroligt för jag sov inte hemma. Kändes inte bra, men men. Kommer man inte hem, så får man ta till andra lösningar. Jobbade idag med, somnade sent natten till idag & upp så där super tidigt, 04.30 Så gissa om jag är övertrött nu...

Men nu är jag ledig till fredag, sen jobbar jag hela helgen igen. Känns bra så jag får vila.

Äntligen längtar jag efter en dag, & det är på fredag! :) Jo, lönen kommer & jag ska fylla på kyl, frys & skafferi. + en julklapp till mor. Hon ställer upp för mig grymt mycket, så hon förtjänar en. Sen ska jag försöka hitta ngt till Gudsonens föräldrar med.


& en grej saknar jag. Jag saknar Musikhjälpen. Varför måste det sändas en gång om året?! Vilket jobb Jason, Gina, Kodjo & alla andra personer bakom Musikhjälpen gjorde. Över 23 miljoner fick de in!! & 100:- av de fick de av mig. ;-) Jag önskade "Beväpna dig med vingar" med Thåström & Darins låt "Who's that girl" med Olle Ljungström.

När man får önska vilken låt man vill, så är det skit svårt & hitta på en låt.
Tydligen var "Flickan & kråkan" med Timbuktu årets mest populäraste igen, har för mig att den var populärast förra årets med. Jag själv har öppnat ögonen för Timbuktu mer & mer det gjorde jag kanske för två till tre år sedan.


Mina fina vänner saknar jag med. <3 I tordags träffade jag en av alla. Vilket var trevligt. :-) I morgon får jag träffa en vän till + hennes barn. :-) Jag ska få mina ljuslyktor som jag beställde på hennes Heminredningsparty! :-)

Nu när jag är ledig i flera dagar så kanske jag kan passa på & träffa lite vänner. Måste vila med. Ja, det var det med. Vila.


Nä, måste sova nu. Så jag är lite piggare i morgon.


Ha det fint. <3


 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linduz - 18 januari 2015 18:21

Hej. Oj nu måste du ha blivit chockad att Linduz skrev ett nytt inlägg. Fick se att bloggen har varit nere sen september. Så vad har hänt sen dess. Som du ser är rubriken positiv. Jag jobbade på vikariatet till november. Allt gick bra. Jag har ...

Ja!

Av linduz - 19 september 2014 13:10

Här har det hänt lite av varje.      På måndag börjar jag på ett nytt vikariat, inom äldreomsorgen, ska jobba i tre månader på 80 %. Det känns bra.      Träningen har gått bra, jag fortsatte & slutföra mina fem gratis gånger, sen köpte jag ko...

Av linduz - 2 september 2014 09:39

Ja nu har vi nått höstens första månad (enligt mig). Lite skönt men ändå inte.  Jag måste kolla genom ljusförvaringen så jag vet om jag kan mysa med ljus & te i soffan framför tv'n. Ljus är ett måste på hösten tycker jag. & te! Tänk så underbart de...

Av linduz - 12 augusti 2014 11:59

Hej, ja nu har vi kommit till sommarens sista månad. Vilket jag tycker är tråkigt.  Vad har jag gjort i sommar? träffat lite vänner, varit på after work med en vän, varit på fester, firat midsommar i Tyresta nationalpark, jobbat, varit på Medeltids...

Av linduz - 14 juli 2014 14:25

Oj kommer ni i håg mig?! Det är jag Linduz som skriver.  Oj vad bloggen har ekat ett bra tag, jag misshandlar den som bara den. & er läsare, hallå finns ni kvar?! förstår om ni inte vill vara kvar som läsare.    Här är allt fint. =)  Jobbat d...

Skapa flashcards